09 January 2012

Sup Kepala Ikan

Demam.. Awal2 tahun dh demam.. Huhuhu..
Bukan ape, cuaca skrg ni x menentu la.. Kejap hujan, pastu panas.. Panas terik pulak tue.. Pastu hujan balik.. Itu yg tetiba demam... Inipun, rasanya dh lama dh x demam.. Lasttime, x ingat bile kot...

Demam kalini lain sket sbb panas dalam badan.. Giler yo!! X bole tido.. Kalo tido, lagi sakit kepala... Mata dah berair... Kepala dah berat... Tapi muka mcm org sehat... Tuam dgn tuala basah, mcm x proof... Pegang badan mcm suhu biasa jer... Huhuhu.. Tapi itu masa hari pertama la...

Hari kedua, dah xle tahan... Rendam kaki dalam baldi, kaki je sejuk... bangang tul la.. Menggigil tang kaki jer.. Huhuhu... Badan panas membahang... Selalu aku mandi, sure on hitter walaupun tengah hari.. Kalini, air bukit pun x proof yo!

Nak tido x boleh!! Pening kepala dah... Tekak memang dah perit.. Batuk.. Selesema... semua ada...

Bila jmp doc, dia susuh nganga.... and say "aaaaaaaa....."
"Aauuchhh... U must eat antibiotic.. Tekak u dh ada infection...." dia buat muke seram kat aku... Dia pulak yg mcm terasa mcmne aku sakit... Huhuhu.. "I'm still ok,doc" hohoho.. konon jer... cume mcm dizzy je sbb rutin tido dh x betul...

Balik dr klinik, Abang Kash singgah pasar... lamanya dia shopping.... Aku tunggu je dlm kete.. X larat nak turun, dah la pakai seluar pallazo.. Nanti aku sapu bersih semua sampah + air kat lantai pasar tue.. Huhuhu...

Balik-balik jer, makan roti sket.. Pastu sambung tgk movie citer "Legally Blonde".. dah lama x tengok balik.. Nak tido, aku takut otak aku mendidih lak nanti,, Kepanasan... Huhuhu...

Abang Kash pulak bersilat kat dapur.. Saje x nak tanya... Bagi peluang dia sorang2 kat dapur.. But I expected sure dia masak sedap punye... Hehehe.. Walaupun, x tau dia nk masak ape... Hehehe...

After an hour, jeng jeng jeng..... Siap... He served me this!!!






1 st round: hirup sup + dgn kentang jer.. time panas2..
2nd round: isi nasi dlm mangkuk + curah sup banyak2 + kentang + ikan
3rd round: pun sama jugak... nasi + sup + kentang + ikan

memang sedap... rasa mcm nk lagi lagi...

the soup was so perfect!!


Tq, Abang...

Baca status fb dia, rasa terharu:

" hari ini menyediakan hidangan SUP KEPALA IKAN buat isteri yang sedang DEMAM...."

"biase lee... kalu teman demam deme jage bebetul.. ini giliran deme demam kena buat special sikit.. SUP KEPALA IKAN.. hikhikhik.."



"ini le SUP KEPALA IKAN tuk isteri teman dah hampir 1 tahun tak mencube.. Kenangkan jasa isteri teman cube buat jugak.."




last but not least... "I LOVE U TOO..."

2 comments:

sha said...

sumpah nak jugak

a.z.n.e.e said...

hehehe... nasib ko x preggy, kalo x.. aku lak serba salah.... hehehe...

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails