25 November 2010

Nama Anak Terglamour!!

Hai korang2 semuaz... Apa kabo?? 

Aku baru leh menulis petang ni setelah sekian lamazz... Hehehe.. Since kursus pun baru habis arini.. So, rasa amat melegakan! Walaupun 4 hari ni kena bangun awal untuk bersiap ke sekolah, tapi atas niat yang murni so rasa mcm tak ada benda pun... Rasa mcm rutin harian ke sekolah jer.. ewah..


Anyway, kursus 4 hari kat sekolah kami ni, ada mengajar aku banyak benda... Belajar dari isi2 kursus dan belajar dari kakak2 yang lama dalam bidang keguruan ni... Yang kadang2 buat aku kagum dengan pengorbanan diorang... Yang macam tak pernah bersungut pun ke datang ke sekolah.. Even, kalo sebelum2 ni pun waktu cuti pun diorang akan datang secara suka rela... Dan akhirnya buatkan aku pun tertanya2, bila agaknya aku pun nak jadi macam tue?? Kalo aku tak ada rasa mcmtu, mungkin ada "something wrong goes wrong somewhere" la kot!  


Dan ada satu pesanan nak buat aku celik mata apabila dengar kata2 sorang kakak ni..

"Sebenarnya, waktu cuti sekolah adalah waktu untuk cikgu menyiapkan kerja2 tertangguh2, membuat kerja2 semasa dan merancang kerja2  masa akan datang...."

Betul jugak kan? Kalo tak dibuat waktu cuti.. Bila masa pulak kita nak buatkan?? Sebab rutin harian memang pack dan sangat2 memenatkan!

Dan kita juga harus sedar, gaji kita dibayar sewaktu cuti sekolah.. Walaupun, kita tak buat kerja di sekolah.. Kita boleh langsaikan kerja2 tue di rumah... Sebab itulah dia periuk nasi kita tak?? Periuk nasi yang paling HALAL...!  

Dan untuk cuti sekolah kali ni, aku dah berkobar2 nak buat macam2... Especially nak hiaskan prasekolah.. Walaupun prasekolah aku nampak agak uzur... Tapi aku nak satu perubahan baru... Untuk anak2  murid kesayangan aku!! Even tahun depan setakat ni hanya ada 10 orang sahaja yang berdaftar... Risau jugak.. Tapi apa nak buat, kawasan sekolah aku dah kepupusan generasi baru... Kebanyakkannya semua warga emas ataupun generasi yang dah tak produce anak..

Sebut pasal produce anak or baby.. Tadi terjumpa sesuatu yang mcm menarik je bagi aku... Nama2 anak yang glamour kat Malaysia ni!

Korang nak tengok??




Hehehe... Jeng Jeng Jeng!!


10 Nama Bayi Lelaki Terpopular

1. Adam 

2. Danish 
3. Aqil 
4. Jayden 
5. Ethan 
6. Irfan 
7. Rayyan 
8. Isaac 
9. Ian 
10. Ryan 


10 Nama Bayi Perempuan Terpopular

1. Alya 

2. Hannah 
3. Zara 
4. Nurul 
5. Sarah 
6. Alyssa 
7. Qaseh 
8. Arissa 
9. Adriana 
10. Qistina 


Hehehe... Nama anak2 korang ada tak??? Mesti ada ni.. Cepat2 ngaku!! Angkat kaki cepat!! Hehehe...

Abang Kash kata kalau ada orang tanya "Nama anak ko sape Kash?" "Nama anak aku Kashee Anggun"

Hehehe... 

Ada ke letak nama anak sama macam nama kedai... Ades... Macam mak bapak dia malas nak berpikir aje kan?? Hehehe..

Hehehe... Aku pun ada angan2 nak letak nama coming baby... Insyallah kalo ada rezeki... Tapi macam takde je masuk dalam list kat atas... Ate bio le... Bio nama anak aku pelik2 macam nama mak bapak dia... Bio tergeliat lidah nak sebut!! Hehehe..

p/s: Ada orang kata, nama2 orang yang berjaya dan bijak pandai kebanyakannya menggunakan nama2 yang pelik dan jarang didengar.. Ataupun bahasa halusnya nama2 yang unik... Tapi ntah la... Apa2 pun semua tue adalah kurniaan Tuhan...

3 comments:

yangyuyu said...

ketua pengawas skolah aku dulu nama yassin arafat lagi:)

yangyuyu said...

eh slh eja, yassir

a.z.n.e.e said...

ummie: hahaha... ketua umum aku dulu aidil arafat!