22 March 2010

Dia adalah Marathoner!!

aku bukan kaki sukan... dan aku memang buta kayu dalam sukan...

jadi, aku amat adore kepada mereka yang aktif dalam sukan... dan aku tak sangka, adik kepada abg kash adalah marathoner... tapi apa nak kata.. abang kash dulu pun runner jugak.. tapi takat wakil umah ataupun wakil bilik asrama dia jela... hehehe..

Ann memang suka berlari.. merata2 dia pergi semata2 untuk berlari... dan berjenis2 larian dia buat... tak cukup berlari setempat... pastu berlari keliling rumah.. berlari-lari anak... pendek kata, apa jua lah jenis suku-sakat lari nih... semua dia buat... cuma tak lari dari umah je.. yang lain punye lari semua dia dh buat... hehehe...

aku tengok, Yusran ni ataupun nama manja dia kat umah Ann.. memang menjaga kesihatan badan dan berat badan.. kasik maintain katanya.. sebab tak nak pancit nanti.. malam2 memang dia tak makan.. siang je dia makan... huhuhu... tapi satu je dia kalah... kalo ktorng beli KFC, mesti dia terlupa sat diet dia tuh.. "xpela dik non oi.. bukan selalu... malam ni je makan KFC... esok sambung diet semula yea..."

aku tengok, satu benda yang best jadik marathoner ni adalah dapat baju sponsor yang cantek2, branded, kain serap peluh, kira susah nak dapat dan best lah!!! hehehe... pastu boleh jenjalan merata2.. jumpa ramai orang serta mencuci2 mata...

oklah, kita enjoy tgk gambar dia berlari ek... aku curi dh fb dia... hehehe...


Akhir Kata:
Di dalam dunia ini, adalah bagus jika kita tahu apa ada pada diri kita, apa yang kita mahukan, apa kelebihan yang dimikili dan bagaimana kita hendak menggunakan kelebihan yang kita ada...


Ann.. may all the glories will always be around you....

16 comments:

azhariahzuber said...

aku suka akhir kata ko tu..buat aku motivate...aku tahu kelebihan aku kat mana n kelemahan aku..cuma tahu tidak cukup kan

Cikgu ILi said...

Hensem la adik ipo ko.
Aku dulu kat UUM pun selalu masuk mende-mende marathon ni..tujuan utama nak dapat t-shirt free..hahahahah.
Syok tau marathon ni....bila lari ada org bagi air..
Bile menang ada org bg hadiah...

lan said...

pakcik dah xle lari.. perut pakcik boyot dah!! pakcik cuma lari bila nak ke toilet jaa...

hahaha..

jejaka anggun said...
This comment has been removed by the author.
jejaka anggun said...

eh mcm silap jer antar komen nih kat org lain...

xperlah abaikan....

a.z.n.e.e said...

azza:
tak cukup apa azza?? ayat ko mcm tak sudah je..

kdg2 kita tahu satu dua je kelebihan kita.. dan ada lagi kelebihan lain yg kita tak tahu.. jadi, kita explore lagi diri kita lagi!!

ili:
tak sangka ko sependapat dgn aku.. kalo aku join pun, mesti sebab nk kumpul baju2 free n berwarna warni.. hehehe..

a.z.n.e.e said...

pakcik lan:
nak kurus, makan la justmate5!

jejaka:
komennya pun sudah dipadam!! huhuhu.. x sempat baca pun..

yangyuyu said...

weh kejam sungguh pakcik ko itu, apa kata korang balas balik..edit gambar dia lak..haha

btw gambar dia edit sungguh kreatif

a.z.n.e.e said...

a'ah.. dorg sume tgh berperang edit gambo... semua ade kt FB... lagi dasat dari perang kat Iraq!

yusghan said...

haa.. sdikit sebanyak akak dh mula paham dan masak dengan perangai saya. Hampir bocor rasie2 saya. apa pun terima kasey bebanyak kepada akak sbb komesialkan mengenai saya. tiada ap yang menarik bila menjdi seorang marathoner. kata2 orang disekeliling saya "Hanya membazirkan duit, membuang tenaga dan membuang Masa". bagi saya yang terjebak dalam bidang ini hanya mampu untuk berkata "saya amat ketagihkan larian". Dalam larian baru lah saya paham apa itu kekuatan mental dan apa itu kekuatan Fazikal. Full marathon (42.195km), half marathon (21km), quater marathon(10km), towerthon(2058 anak tangga), semuanya bejaya saya lakukan.. lebih beribu km saya berlari. banyak kejohanan besar saya sertai, banyak tempat saya kunjungi, dan banyak gelangat pelari saya temui.. semuanya hanya memegang satu misi iaitu sampai ke garisan penamat. lecetan kaki,kuku tercabut, kuku hitam, kekejangan dan Hamstring adalah musuh utama bagi pelari tegar.. dan itu menjadi kebiasaan bagi pelari seperti saya,sudah pasti penah merasai.. Dalam seumur hidup ni saya teringinkn untuk menyertai kejohanan lelaki besi(iron man) dan juga Ultramarathon(84.290km. mampukah saya melakukan..? itu lah yang berlegar dalam fikiran saya. moga2 misi tercapai.. insya'allah.. Tiada apa yg megembirakan melainkan melihat garisan penamat lebih2 lagi dapat memecahkan rekod peribadi..haha.. terima kaseh sekali lagi kepada akak.. jasamu di kenang.

yusghan said...
This comment has been removed by the author.
sweet banana said...

Kiterang panggil Ann dgn nama Yu Yan..ramai peminat dikalangan sicilik.hehhehe...Yu Yan ada t-shirt bgtau aarr...dah chopp awal2 dah..hahhahah..
- cik_pisang

a.z.n.e.e said...

ann:

ooo panjang betul explaination tue.. xpe.. bagus2.. bukan semua org expert dlm tue.. ape2 pun, lari2 jugak.. keje mesti bagus ok!

liza:
hehehe.. ada yu la pulak.. mcmne dpt nama yu yan tue??

azhariahzuber said...

kita tahu kelebihan kita tapi kadang2 kita tak gunakan..itu maksud aku jonny...jadi kena tahu n tahu guna

sweet banana said...

Jonny.x tau sapa yg start panggil..hahhaha

a.z.n.e.e said...

azza:
xpe azza.. masih ada peluang untuk kita mengenali diri kita sendiri...

liza:
yeke?? sape tuh??