22 March 2010

kata-kata yang tak boleh dipotong!!

aku kemas2 fail... lepas tue terjumpa offer letter keje tahun 2007.. sedih je tgk balik surat tue.. tapi aku tak mau buang sbb aku memang nak sangat keje tue... boleh pergi oversea selalu sambil melancong n tengok negara orang.. tapi apa kan daya, bukan rezeki aku... ayah cakap nanti susah la.. nak kawen la.. flight terhempas la... etc... bla.. bla... bla...

ini sekian kalinya, ayah aku tak bagi aku keje oversea... sedih...

firttime dulu, kalo tak aku dah jadi tenaga pengajar Grafik di Afrika Selatan.. ayah aku cakap "huh?? ko nak keje sana ke?? ko dah tak sayang dah kat ayah yea...?? kalo ayah mati kat cni, ko tak datang tengok ayah... macamner?? nanti kalo ko kawen kat sana, tak balik2 sini dah... bla.. bla.. bla..

sedih!

kata-kata ayah memang susah nak potong!
akhirnya, aku mengalah tanpa melawan sepatah ape pun...

kadang2 aku rasa menyesal sebab tak pernah melawan ataupun menegakkan apa yang aku nak... kesal pun ada...

dan sekarang aku dah kawen!

suatu hari tue, aku jenjalan di KL dengan abang kash.. pastu lalu satu kenderaan company yang berlogo gah nih... aku cakap kat abang kash.. "abang, abang.. abang tau tak... kalo tak, dulu... sayang boleh keje kat sini tau.... tapi tak dapat...."

abang kash jawab "hum... bagus laaaa..." "lor apesal pulak bagus!! apela abang ni... bukan nk tengok orang berjaya ke..." balas aku balik...

"yela.. kalo tak nanti, sayang kawen dengan sape2 ntah.... nanti sayang bukan kawen dengan abang!"

hummm...

aku rasa kata-kata suami lagi tak leh potong !!

Kesimpulannya:
apa2 pun yang terjadi, mesti ada hikmahnye.... jadi, kadang2 kita tak perlu kesalkan atas sesuatu yang kita tak dapat... sebab ada rezeki yang lebih baik yang sedang menanti... samada ianya cepat atau lambat sahaja...


aku redha dan aku syukur dengan life aku sekarang!! dan aku suke menjadi isteri kepada Kashful Rahman!!

8 comments:

mR.sYaH said...

betul.. setiap yg berlaku ada hikmahnya..

yangyuyu said...

tersedu tersedak aku...penah mengalami benda2 camnih gak..ye Allah dah rancang yg terbaik utk kita

a.z.n.e.e said...

shah:
yup.. kita terima seadanya..

ummie:
huhuhu.. ko pun ade pengalaman yg sama?? sedih kan?? tapi xpela... redha...

Mrs. Zuki said...

Jonny,sama la aku pun!
AKu pulak kata-kata mama tak bleh dipotong.
Offer keje kali pertama aku dapat keje outdoor trainer kat pulau tuba, langkawi.Mama aku tak kasik..dia kata tu keje org taknak kawin!
Sia-sia je aku berinterview poyo-poyo..tapi masa sekarang ni aku tak regret dah.

a.z.n.e.e said...

ili:
yup.. aku pun setuju! sebab atas nasihat ayah mak aku, aku dh byk tolak "keje orang tak nak kawen" nih.. kalo bujang selamanya xpela.. tapi aku pun x nak la membujang selamanya!!

lagi dasat kalo, asyik ditinggalkan kekasi sbb "keje orang tak nak kawen" ni... lagi haru..

p/s: aku suke gila la prase "keje orang tak nak kawen" nih.. menarik nih.. boleh buat topic baru.. huhuhu..

jejaka anggun said...

bende yg depan mata biasanya bkn rezki kita.....

Noraishikin Mohd Salleh said...

hehe...apa yg kita nak tak semestinya baik utk kita kak..kdg2 yg kita tak berapa gemar itu lebih baik :)

a.z.n.e.e said...

jejaka:
a'ah.. kita dapat tengok je.. merasanya tidak kan??

cikin:
ya... kdg2 yg sebaliknya itu yg sesuai utk kita kan??

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails