13 January 2010

durian landak and the gang


ya kawan2... saya datang lagi...

selepas tenggelam timbul tak tentu hari.... ades... sekso den x ade internet access nih... malam tadi terus letak beg lappy tepi handbag so, arini xkan terlupa bawak lappy ke sekolah...

yap... banyak benda nak citer.... oklah.. baca ajela yea...


1) Durian Landak



Lastweek, kami berdua g pasar malam kat taman umah aku... sekali terjumpa 2 biji durian yang aneh... pelik bin pak ajaib... warna nye lebih hijau muda... durinya melentik2 pulak....

en.suami yang memang hantu durian.. terus beli dgn rege lepas tawar rm15 utk 2 biji...

khasiatnye adalah sesuai untuk sesiapa yang teringinkan anak yea... agaknye boleh kasik horny kot... ntahlah... dan sesuai untuk perempuan selepas bersalin... kalo lepas bersalin, rebus bijinya dan minum....

aku rasa mgkn sebab dia boleh panaskan badan kot... dan ini adalah kepercayaan orang asli... pakcik penjual tue kata sebab itu kita jarang nampak durian ni sebab orang asli memang suka dan amalkan khasiatnye.... dan of course dia susah nak dapat sebab ada atas bukit jer... kalo sesapa yang lalu tepi jalan cameron highland tue mungkin boleh jumpa.. dan selalunye org cina akan sebat dulu... mgkn sebab dia suke kot... and even regenye lebih mahal dari rege durian biasa...

aku dan en.suami pun berebut2 makan buah durian landak nih... hasilnya, belum boleh lihat yea... hahaha.... rasanya sedap... tapi kurang lemak dari durian biasa,... aku yang kureng nk makan durian ni pun, sebat ajela.... demi nak dapat anak... huhuhu... Amin....


2) Wayang @ Our Secret Garden



en.suami telah pasang projektor kat dalam bilik tidur kami.... bestnye yarabi.... wa cakap sama lu.... hahaha...

hasilnya, malam pertama.. aku tertidur di saat ke lima wayang bermula....

hasil seterusnya, aku lekat kat atas katil.. tengok guling2 atas katil.... pastu tertido dengan senang lenang lepas citer habis ok... jimat tenaga!!! tak payah jenjalan nak katil sebab pakai remote je off projektor....

hasil seterunya adlaah rahsia.... hahahaha....

3)Half-Moon Table




it's good to be back home.... hahaha... itula agaknya perasaan meja half-moon aku.... setelah berbulan2 menumpang di umah mak.... baru sekarang pulang ke sarang....

aku pun suke jugak.. sebab berseri la sket umah ktorng yang kosong lagik kontang nih... en.suamu pun suke jugak... sebab dia bole letak kotak rokok dia sebelum masuk bilik... kang nak isap rokok senang aje capai atas meja tuh.... ini yang buat aku geram nih... ada bendasing atas meja tuh....

masa amek gambar ni pun, aku sorok kotak tuh belakang frame... aci tak???

oklah itula dia ringkasan buat harini .. ntah bila boleh update lagi... blog korg sume lum tentu aku sempat baca... ades.. sedih... dan belum tentu aku sempat jawap comment korang... kalo ade, ade la tau.... okey!!!

daaa.... miss u all tooo.....!!!

8 comments:

melinda <3 said...

i pernah mkn durian tue.. last year.. quiet oklah.. but dont knw about the fact..

azhariahzuber said...

ko buat aku terliur tgk durian tu..agak2 pompuan peknen leh makan durian tak??

Cikgu ILi said...

Patut la orang asli ramai anak Jonny..
Eiii aku pun mauuuuu...

Azza,kalau nak makan seulas cukup la.

jejaka anggun said...

tgh panas2 badan makan durian pastuh main. best ker?

Queenin Murni said...

hhhahhaha.. kelako lah komen mrs zuki.. :P


pergh!! projector dlm bilik tu.. agaknya2 la.. movie apa yg dipasang tu??? tettt!!!



hahahaha@

yan said...

apakah?
benarkah?
mahukah?

M.A.H.U!!!

a.z.n.e.e said...

melinda:
yeke?? huhuh.. susah nak jumpa nih...

azza: sian kat ko... mak aku kata, org ngandung le mkn durian... tp xle byk la...

ili: betul2... itula... tp kat sana mane ade hiburan sgt... "itu" aje pun hiburan yg ade... huhuhu...

a.z.n.e.e said...

jejaka anggun:
tak kira panazz dah.. ade hajat perlu dipenuhi... hahaha...

murni:
huhuhu.. ko nk tgk movie ape pun boleh.... toooot... hehehe...

yan: ko pun nk jugak ke??? hehehe.. ko nk mane satu?? durian mengghairahkan ke projektor yg buat ghairah?? hehehe...