11 September 2009

Koi Raye (Kueh Raya)

raya dah nak dekat dah.. boleh dikira dgn jari... huhuh... maka haruslah kena ada kueh raya.. selalu samada beli kat sekolah takpun xpayah beli langsung... tunggu aje anak2 murid bagi... huhuhu.. itu rutin masa kat SETIABUDI... tapi sekarang dah lain.. status pun dh tukar daaa... harusla berubah angin...

semalam.. aku lepak kat bilik guru.. kebetulan cikgu2 tgh bukak majalah n sembang pasal kueh raya... aku pun menyibukkan diri dan tiba-tiba.... jeng jeng jeng.. dengan hati yg tulus ikhlas, terus aje aku mintak pen n kertas... salin resepi dgn penuh kasih sayang... hati yg berbunga2 untuk en.suami tercayang... ahaks... ( nk goda suami dgn ayo tangan sendiri... konon.. konon la....)

xtahu la sejauh mane keteguhan dan keutuhan hati aku untuk membuat biskut raya tahun ni.. moga2 Tuhan merahmati niat aku.... dan jauhkan dari godaan syaitan supaya aku xmalas2... eh, tapi setan dh kena ikat kan??? ha, itu tandanya mmg aku ni mmg jauh panggang dari api la nk memasak... adoiyai...

malam tadi g tesco... masa kat kaunter "eh, awak.. sayang... awak xnak buat kueh raya ke??" "naaakkk..... alamak.... resepi ade kat handbag lagi satu la...." "alah, alasan la tuh... xnak buat la tuh..." en.suami tarik muke.... "abang ni mainla psikologi sket... puji2 ker... belai2 ker... ha, nnt mesti laju je cayang masak utk abang..." "huh???" aku lak kena jeling... saje je malaih nk heboh2... biarla aku masak diam2... kalo tak sedap, aku buang aje la... hehehe.... kalo nk kutuk, biar diri sendiri je kutuk balik... xpayah la satu umah ni nk gelakkan aku, kan??? brilliant!!!

tadi pas sekolah, g pekan dgn mak... pastu g shopping brg2 nk masak kueh... aku dgn bersemangatnye membeli dan membayar... hem... puas hati aku!!! ni berkobar2 nk masak nih... tapi xtahu bile nak start... petang ni ke?? malam ni ke?? esokla.... malam esokla... xpun ahad... ala, mggu depan pun boleh..... adoiyai.... konflik dalaman betoi la...

inilah antara koi raye yg aku rase senang nk buat.... huhuhu...
1.0 Chocolate Chips Cookies

2.0 Cornflakes Madu

3.0 Choc Melting Peanut Cookies

p/s: moga2 semoga berjaya utk aku uli, bakar dan makan... kalo cedap, baru aku upload gmbr yea... kalo x upload tue, almaklum ajela... hehehe...

~|@a.z.n.e.e@|~

3 comments:

Anonymous said...

samala kita pun nk buat conflake madu!

alfa juliet said...

aku beli semua kuih raya..malas buat malas belaja..hehehehe.....jgn jadi mcm aku ok

a.z.n.e.e said...

ano: oyeke??

azza: ni paksa rela namanye.. huhuhu...

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails