19 June 2009

Dia sudah pergi..

aku sedih..
antara benda yang aku sayang.. telah pergi..

petang semalam.. adik aku kejut bangun.. dia btau.. "akak hamster akak mati..."

mmg rasa nk nangis.. tapi tahan je.. sabar je..
dalam masa 6 bulan ni, sudah 2 ekor hamster aku mati... sekarang semuanya dah mati..

sehari sebelum dia mati.. aku pergi beli makanan bijirin dia.. masa jat kedai, aku ade tengok hamster lain.. hati aku berbelah bagi nak beli ke xnak.. legat aku tengok hamster putih tue.. aku pun xtahu nape aku pegun kat situ.. selalu aku wat dek aje..

makanan dia pun aku beli peket yg paling besar.. senang nk buat stok konon.. padehal selalu beli yg kecik aje.. senang nk isi kat dlm balang makanan dia.. huhuhu.. aku rase pelik je masa g beli tuh.. tapi aku buat xtau jer..

rupe2nye.. dia dah nak pergi.. pergi jauh.. kesian dia..

en.suami cakap "I think because it's hot la, sayang..." "Hum.. think so.." huhuhu.. dalam musim panas gini, dh 2 ekor hamster aku mati.. mak aku cakap pun mgkn sbb cuaca panas sgt sekarang.. binatang kecik2 xboleh tahan..

dulu aku dok angkut hamster ni naik kete dari Gombak ke Kampar.. tiap2 mggu.. huhu.. kalo dia masuk kete, mesti dia tdo sepanjang jalan.. syok la tuh ade air-cond.. pernah dulu, aku terbrek kuat.. tergolek dog sangkar nih ke bawah.. kesian.. mesti dia pening.. tapi sebab xnk tgglkn dia, aku bawak jugak ke hulu ke hilir.. huhuhu.. sekali sekala aku bawak jugak g kelas.. kasik budak2 enjoy.. huhhu.. tapi kdg2 bahaya jugak!! sbb takut dikerjakan budak2... pernah anak2 murid aku lepaskan hamster aku suh paksa dia jalan atas karpet masa aku xde.. nk aje aku sembelih budak nih!!

pastu, mak aku cakap.. "biarla dia kat umah ni.. temankan mak.." selepas tuh, aku tinggalkan kat Kampar.. dia jadi peneman mak aku.. kawan mak aku.. huhuhu.. setiap malam, selalunye dia akan dilepaskan atas sofa.. kasik dia exercise n main2.. pas main2 mesti dia terbungkang tdo sbb keletihan.. huhuhu...

aku rasa dah x nak bela binatang dah.. asyik mati jer.. dulu aku pernah bela kucing kecik.. mati jugak... ni hamster pulak... hamster yg aku bela ni sebenarnye pemberian anak murid aku kat Setiabudi.. dah 2 tahun lebih aku bela.. mgkn mmg sudah sampai waktu dia pergi...

mggu ni tema "haiwan jinak" aku baru plan nk bawak g sekolah arini.. tapi xsempat.. sbb dia sudah pergi dulu...

Ni antara gambar kenangan yg tercantek yg aku ade...

~|@ a.z.n.e.e @|~

5 comments:

jejaka anggun said...

cube bela anak plak....
mungkin serasi dgn tangan kita?

Mrs. Zuki said...

JOnny...siannya ko..ko sayang sangat kat dia kan?aku ada tgk gambar hamster ko kat fotopages ko, sebelum aku tau kwujudan blog ko.

a.z.n.e.e said...

jejaka anggun:
a'ah la.. xmo la bela menatang.. nak bela anak orang la pulak.. wish me luck, k??

ili:
huhuhuhu.. sayang la jugak rasenye..

masNie said...

bela kucing lak akak..beli parsi ke

a.z.n.e.e said...

ooo... mcm kiki ker??

xmo la.. bela badan sudah..

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails