15 April 2009

Setem

Wahwahwah.. Arini dua entry blog yea... Xde keje ker? Hehehehe... Xde mood la.. dh 2 minggu stress wat analisa 3M Prasekolah.. Td dh anta dh pun kat PPD... Lega.. So, aku sound en.suami mlmni aku free.. Bole ber'lalala'.. Hehehe... Tapi dia xde pun mlmni... Dia g gelanggang silat.. Kul 12 kang br balik.. Huhuhu.. Boleh la aku memblog sehingga malam... :)

Actually, tadi bukak almari buku.. Ternampak Album Setem aku.. Hum... Teringat lak setem2 yg aku kumpul waktu memakai baju sekolah putih berkain biru pekat dulu2... Hhuhuu.. Dah berusia dh album ni tp condition still ok lagi...

Aku pun belek satu persatu page album tue.. Ada 4 buah semuanya..
1. Warna hijau tua.. Album pertama yg mak belikan dat Emporiun.. (huhuh.. ingat lagi tuh)..
Saiznye half A4.. Sebab dia saiz kecik.. So,aku muatkan setem oversea yg bersaiz kecik n comel2... Kalo xsilap beli ms aku darjah 2 = 1989... Waa... 20 tahun yg lalu.. eh, betul ke aaku kira, yek? Betul la kan??
2. Warna Biru Tua.. yang ni yg kedua.. Ade story sket ttg album yg kedua ni.. Album ni ayah aku yg belikan.. Aku ingat lagi.. Aku mintak ayah aku belikan selepas album yg pertama dah penuh.. masa tuh br balik sekolah.. Aku ni mmg hari2 dok susun setem.. Mmg minat sangat kumpul setem.. Rela kumpul duit belanja utk beli setem kat Emporium.. Huhuhu.. Pas aku mintak ayah aku belikan album setem, aku terus masuk tdo.. Lama tul aku tdo aritu sampai kul 5 ptg.. Bangun2 je dr tdo aku tgk atas meja ade album setem yg baru.. Warna biru pulak tue.. Cantek.. Besar.. Aku bukak pulak dalamnye.. Lagi sekali aku terkejut bile aku tgk dalam album sudah berisi setem2 yg baru.. Setem2 yg aku xpernah tengok... Huhuhu.. Aku tgk hjg meja ade byk plastik.. Plastik bekas isi setem2.. huhuhu.. Syok sgt sbb ayah bukan hanya belikan album setem tapi setem2nye sekali...Mekaseh ayah... Album ni skrg berisi dgn setem luar negara yg bersaiz besar...
3. Warna Cream.. Saiz besar jugak..Ikot tanda rege kat sini rm3 jer.. tapi dulu2 rm3 tu mahal tuh.. Aku belek2.. Stated tarikh 22.2.1992 (Ahad) aku beli album ni.. Huhuhu.. Baru ku sedar.. Dah 17 tahun.. Album ni berisi dgn setem Malaysia yg bersaiz besar...

Tarikh beli : 22.02.92 (Ahad)

4. Warna hijau muda.. Yang ni berisi setem Malaysia bersaiz kecil.. Banyak dalamnye setem2 lama.. Kalo tgk skrg nampak klasik sgt... Ada setem yg bukan petak tapi bersegi mcm roket pun ade.. Itula setem kesayangan aku.. Pakcik aku yg bagi.. Dia dulu pun kumpul setem gak.. tapi pas dia SPM dia bahagi2kan setem2 dia pada aku n abang long.. Setem dia pun cantek2 n pelik2...So, koleksi setem aku semakin bertambah..

Hobi ni dh lm aku tgglkan.. mgkn sbb fokus skrg dh semakin berubah dan beralih kepada hal2 yg lain pulak.. tapi sebenarnye hobi ni bagus sgt.. Selain boleh tahu nama negeri @ negara.. Boleh tahu tarikh sejarah, tempat bersejarah, tokoh2, tema, event mcm2 dsb.. Sorila aku xle nk upload byk sbb bateri kamera dh habis.. Len kali aku update semula yea...

En.suami pun dh kol kata lg 10 minit smpi umah.. Aku pun nk tunjukkan koleksi setem aku ni pd dia.. Kalo boleh, aku pun nak anak2 aku nnt minat kumpul setem jugak.. Aku nk jadi mcm mak ayah aku yg sentiasa support minat anak2.. Album2 ni mak aku yg simpan elok2 dlm almari bertutup.. Wlaupun ktorng dh berpindah randah n kenduri kendara.. Tp still elok lagi.. Kredit utk mak aku yg menghargai minat anaknye ini...

...Setem2 Malaysia and oversea...

Setem yg mcm roket tue, yg line bwh sekali... Cantek, kan?


Oklah.. Daa...

Happy Sharing.. Enjoy Knowing

~|@a.z.n.e.e@|~

2 comments:

alfa juliet said...

wah bagusnya ko masih simpan setem2 nih sume..aku pun ada album tapi simpan surat2 cinta....3 album kut..wakakakaka..hobi bercinta..tak tau lah mana z campak album tuh dah

a.z.n.e.e said...

wah.. satu hobi yg menarik...
aza cari la...
bole aku tgk..
nk tgk jgk...