15 April 2009

jati

Entry arini masih berkisarkan perabot.. mgkn taste aku agak pelik.. n mgkn ade org kate taste mcm org tua.. hehehe.. aku pun xpasti sejak bile aku berminat dgn jati ni.. tahu tahu dh terminat la pulak... n aku jugak selalu g menjengah kedai jati.. xkira la kat mane2 pun.. kalo ternampak, aku singgah jer.. saje jer.. cuci mata.. Hehehe...

Masa aku kat perlis, aku selalu g padang besar.. sorang2 selalunye.. gamble.. hehehe.. lgpun dulu sekolah pratikal aku otw ke pdg besar.. so, xde hal nk g sana.. ade sekali tu, aku g sn aku ternampak kedai jual jati.. kedainye mgkn org xperasan sgt sbb kat depan jual brg2 hantaran... terpegun aku tgk ukiran dia.. mmg unik n aku xpernah tgk.. bile ditanya import dr mane.. rupenye dari Chiangmai.. "Oooo.. Patutla... Xpernah tgk..." Kat tempat kite byk Jati Indonesia.. Ukiran seni dia lain sket dr yg biasa ade kat tempat kita nih... Aku pun terus beli ade 2 petak kecik.. sbb budget xde utk beli brg tu... Jadi beli yg kecik ajela dulu... Aku pun suke sliding@divider kayu yg dia jual.. tp sbb mls nk g ATM, aku pun igt nk beli len kali la..

Lepas2 tu, aku g round2 lg kat padang besar di hari lain dekat kedai yg sm... kot2 ade design baru.. Igt nk beli jgk divider jati tue.. sekali mek tue ckp "dah habis dh kak.. Semalam ade org beli 10 set..." Mak aih, byknye.. mesti pekedai jgk yg beli.. lgpun rege dia pun ok rm12o jer.. hemm.. melepas aku.. pastu aku order.. igt boleh dpt sblm aku hbs belajar, rupenye xsmpt jgk sbb tokeh tue hjg tahun br g Chiangmai utk beli stok baru.. Huhuhu,.. Melepas lagi.. Menyesal aku.. Kat tempat kite, rege dia jauh lebih mahal... rm200++..

Dihari yg lain pulak aku g dgn 2 org kawan2 aku.. Saje nk tnjk kat dorg.. Aku suke sgt satu hiasan dinding nih.. Survey rege la sekali kan.. Hemm.. rm500 seh... Tgk ajela... Sambil2 tue, aku beli brg kawen sekali.. Aku masuk ke satu kedai hati yg lain.. Aku saje suke suki tny rege hiasan dinding yg sm.. Pastu dia kata rm200.. xterbeliak mata aku... Tawar2, dpt la rm180... Disebabkan aku td dh memborong mcm2, aku pun pening jgk la.. Mcmne la aku nk beli.. ATM jauh pulak.. Sudahnye, dgn muke tebal aku pinjam duit member2 aku rm150... Hahaha.. Hiasan dinding tue aku beli dua... Hahahaha.. Lantakla.. Tapi aku puas hati.. Hahaha.. Pastu xberduit.. Ini la dia hiasan dinding yg aku ckp kan.. Sangat cantek.. Pada mata aku la..

Yg kecik tue, yg aku beli mula2.. Pas less rm60 per pcs... Yg besar tue la yg aku ckp td.. Sebenarnye, pekerja tuh dh tersalah bg rege kat aku... At last, dia admit tersalah bg rege.. Huhuhu.. Rejeki aku la kot..


Closed up sket.. Ukiran dia mmg dalam la... Sepanjang aku ronda,
dijumpe lg hiasan ni dijual kat tempat kite.. Seni dia pun lain sket.. Cantek, kan?

Hantaran kawen aritu pun adela aku beli dr brg jati jugak.. Tp mgkn korng pernah tgk..

...Reha Al-Quran after less rm50 c/w Al-Quran..


Dulang hantaran rm55 after less utk 3 pcs...

Actually, mak aku pun peminat jati gak.. Selalu kalo kt perak, aku g ronda2 dgn mak aku la.. Hehehe.. Masa aku kawen, perabot jati mak aku pinjam utk hiasan dalam bilik pengantin.. Aku yg susun sendiri ikut suke hati aku.. Even, ms majlis2 lain pun aku pinjam lagi.. Hehehe... Mekaseh yea mak...

Sewaktu bertunang pun aku pinjam jugak... Lalalalaa.....

...Bergambar atas kerusi jati mak lagi... Hehehe..
...Meja solek aku saje pilih mcm meja console.. Simple tp cantek..


Disebabkan xberapa mampu nk beli katil jati.. Aku beli katil ala2 kayu jati gak...
After less aku beli rm1450... hehehe...


Ni atas kerusi jati mak jugak.. Huhuhu.. Pokok lampu tue pun aku beli kat pdg besar rm70...
Saje utk naikkan seri bilik kononnye... Hehehe... Aku kan mmg banyak songel..

Okla citer len kali... Ni ade satu design modern jati yg cantek..

Tapi aku lebih suke yg design klasik n lama... Macam yg nih... Smart seh...


Ni rak yang menarik g aku.. Boleh wat devider antara hall yang luas...


Regenye jgn tanya yea.. Aku main upload je...
Okla... Daa..

Happy Viewing.. Enjoy Sharing

~@|a.z.n.e.e|@~

0 comments:

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails