07 May 2012

Al-Fatihah Kimie Rabudzi & Siti Rohani

10.50 p.m
Malam tadi, aku bizi buat design utk magazine rasa penat sangat terus rasa nk relax kejap dgn bukak FB... Tapi kali ni aku rasa, pelik bila baca "arwah"2 appear di wall Nanie... bila sebut bab2 ni, kita tau bukan gurauan dan kalo bole tak nak terjadi macam arwah Bob Kuman...

So, i juzt investigate dengan klik link yang appear tadi... Aku mengucap panjang sambil urut dada bila baca semua wall Nani @ Siti Rohani @ Violet Mocker Bunga bila semua orang sedekahkan Al-Fatihah... dan aku teruskan membaca sehingga terjumpa satu komen yg jelas apa yg berlaku sebenarnya...

"Al-Fatihah untuk arwah Nani dan suami yang terlibat dalam kemalangan jalanraya di Gambang, Pahang sekitar 730 pm tadi, ketika otw balik ke KL dari T'ganu - menurut rakan-rakan sekerja di MGCC. Bayi mereka Uzair terselamat dlm kemalangan tsbt. Semoga ditempatkan di kalangan org yang soleh. Amin..."


Rasa tak percaya lagi, aku klik pulak fb Kimie Rabudzi... Allahuakhbar... Memang betulla apa yg aku baca.. walaupun dengan harapan ada orang yang beritahu aku semuanya hanya mimpi....

Aku tergamam.. Tapi dari status yang aku baca, tak ada satu pun komen dari kawan2 Bainun, means mungkin semua Bainunian tak tau lagi ttg berita ni... Orang pertama aku kol, Azham @ Presiden Kelab Bainun81.. Hopefully dia tahu dan nafikan apa yang aku baca... Tapi rupenya, dia pun tak tahu tentang hal ni... Sedih giler..... Then, aku kol bbrp kawan rapat yg lain dan semuanya mmg tak tahu lagi berita ni...

Apa yg aku bole cakapkan tentang arwah Kimie dia mmg seorang yg baik hati dan tak kedekut ilmu... Apa sahaja yg dia bole share, dia akan share sama... Tambahan kami berdua sama2 IT, so apa2 aku akan selalu refer dia and can say he is my mahaguru @ sifu... even, baru2 ni masa website down and ktorng dalam proses nk tukar domain, dia yang banyak monitor aku... Terima kasih banyak2 Kimie.. Semoga segala jasa baik ko Allah balas beribu kali ganjaran dan dilimpahkan rahmat ke atas rezeki anak ko, Uzair @ Boolat...

Semoga roh korang berdua aman di sana.. Dan sampai sekarang aku masih lagi rasa macam mimpi dan sukar untuk dipercayai.... Dari pagi tadi aku menggigil dan mulut tak berhenti beristhigfar... Moga Allah bagi kami semua kekuatan untuk terima kenyataan ini... Buktinya, sangat ironi kerana mostly kawan2 Bainunian pun sama seperti aku, sukar untuk lelapkan mata malam tadi hanya kerana hati kami terlalu rapat dan sangat2 terasa kehilangan ini....

..salah satu komen rakan saksi kejadian...

... gambar Jumaat lepas semasa Majlis Cukur Jambul Boolat... 
...moga Boolat tabah dalam umur 7 bulan ini telah kehilangan abah dan mama...

 ..perjumpaan terakhir bersama arwah Nani dan Kimi... waktu ni Nani sedang mengandungkan Boolat...

.. kami berjumpa ketika Kenduri kawen Usop dan Kak Siti di Teluk Intan... Kimie sangat2 rapat dengan kawan2... Almost semua kenduri kawan2 dia pasti akan datang... 

.. warga Bainunian bersama arwah Kimie dan Nanie sewaktu majlis persandingan ktorng...

...Al-Fatihah...


6 comments:

Ms J said...

Aku terkedu bila Balqis call utk maklumkan hal ni. Sungguh aku memang tak percaya. Dari malam tadi dan sepanjang perjalanan ke tempat pengebumian, tak putus-putus aku berdoa semoga semua urusan dipermudahkan dan semoga aku n linda sempat tiba (dok berpusing di persimpangan sama berulang-ulang kali). Alhamdulillah, kami sempat tiba. Hujan pun dah berhenti.Semua berjalan lancar dan ramai rakan arwah turut sama mengiringi arwah ke liang lahad. Semoga kedua-dua mereka dicucuri rahmat dan Uzair @ Boolat dilindungi Allah selalu.
Alfatihah.

Ms J said...

Aku memang nak tgkap gambar tadi, malangnya bateri habis.

jejaka anggun said...

mmg benda yg paling kita tak expect akan jadi dgn sekelip mata. so hargailah kehidupan nih dgn sebaik mungkin.

a.z.n.e.e said...

Jaja,
harap kita semua sama2 tabah walaupun sememangnya sukar yang percaya semua yang berlaku ni...


Jejaka Anggun,
ya Alhamdulillah dgn segala dan sesiapa sahaja di sisi.. semoga kita tak apla tentang mereka..

Anonymous said...

maaf klu nk cakap ckit..kat gambar tuh ada gambar,arwah (isteri) yg agak mendedah aurat, seperti tangan,klu boleh delete lah..takot memberi kesan dia di alam sana..sy cuma memberi cadangan...maaf klu ada tersalah bahasa...

Anonymous said...

assalamualaikum...
ada sesiapa yg tahu macam mana saya nak menziarahi anak arwah...?
boleh sms atau call saya Mohd Hafizi 012-6706469.

saya amat berharap...
terima kasih...