11 September 2011

Kalo sudah jodoh, tidak ke mana..

Tadi borak dgn pakcik.. Tetiba dia tanya,

"Kome dulu lama ke bercinta?'
"Mana ada.. Jejap je" jawab kitorang..

"Kome kenal kat mane ke?"
"Kat MMU le.."

Pastu aku nyampuk "Dulu kan.. Poi (Abg Kash) ni ramai ponpuan minat kat dia.. Tergedik aje pompuan gosip pasal dia.. Bukan akak (aku le) x tahu.. Sikit2 eh eh.. Abg Kash baca doa la.. Eh eh Abg Kash jd imam la.. Akak geleng kepala je buat x heran".. Huhu..

Itula dia.. Sekali tengok2 aku yg jd pilihan Abg Kash ek.. Huhu.. Walaupun dulu org panggil aku Minah Rempit sbb byk kete vasss laju.. Ewah kita sedar diri mane sape la diri ini ek.. Huhu

Tapi itula nk citer kt sini.. Kalo dah namanya jodoh, xkan ke mana.. Walaupun, kita nk x sempurna.. Tapi kita bole berdoa dan bermohon pd Tuhan dikurniakn pasangan yg baik2.. Lagi byk kita merayu, lebih baik.. Tapi kalo doa kita masih belum dimakbulkan belum tentu doa kita tidak didengar.. Mgkn lambat sket shj..

Ibarat Allah mengurniakn pelangi selepas seharian bermentari dan dilindungnya sebentar menggantikan hujan dan petir..

Wallahualam..

P/S: Kita jangan berhenti berdoa dan meminta yg terbaik ya..

Published with Blogger-droid v1.7.2

3 comments:

ayu said...

aku sentiasa doakan ko semoga dikurniakan anak2 yang soleh & solehah , insyaallah..

Azhariah Zuber said...

org baik akan dikurnia pasangan baik

a.z.n.e.e said...

Ayu:
tq Ayu.. Insyallah and Amin..

Azza:
aku pun percaya pada itu.. Insyallah moga kita dilindungi..

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails