07 December 2010

keje2 maintenance memang mahal...

adess... sejak bercoti sekolah ni.. aku rasa keje aku asyik mengemas aje.. tapi yang peliknya, bendanya tak habis2...

aku rasa.. hari2 aku:


  • sapu habuk! kat lantai ni.. belum rambut lagi... belum campur semut2 mati yang keracunan secara disengajakan oleh abang kash! ini semua gara2 umah yg dikelilingi pokok buah2an... semut pun banyak la.. adess.. tambahan umah tepi jalan, memang kuat habuk!
  • basuh kain! nama jer berdua... tapi kain bertimbun2... aku pun heran... belum ada anak lagi nih.. kakak cap jepun tue hari2 buat keje.. aku rasa 7kg tue mcm dh cukup je utk ktorng... 
  • lipat kain! tipu.... selang sehari kot aku lipat!!! malasnya... jadi mangsanya, bilik kedua jadi stok baju... huhuhu.. mentang2 ada katil berpalang... jadi tempat sangkut baju.... huhuhu... bagus! 2+1...
aku rasa la.. keje2 ni pun... dah cukup satu hari kan?? belum campur lagi lebihan  waktu mengecek FB and sistem.. campur waktu bermalas-malasan... campur waktu hitu hini... habis gitu jer.... petang pas asar pulak.. waktu utk aku pegi anta parcel ke Gdex!! balik tue... waktu utk tengok Cinta Kirana pulak!! huhuhu... malam untuk makan, santai dan tidur...

esok sambung lagi... sambung lagik.... lagik lagik lagik!!!!

ish... kalo aku, tak lalu le kalo nak jadi  fulltime housewife... baik aku keje!! kurang2 ada gak otak aku berpusing berfikir!!! aku rasa buat keje2 umah mcmni lagi penat la.... memang patutla suami bagi elaun isteri mahal!!! huhuhu...

p/s: antara dua2nya... keje or fulltime housewife, baik aku keje.... nak ikutkan, penat sama jer.... kurang2 ada duit kat tangan!! boleh jenjalan g shopping... tak pun sesuka hati klik sana, klik sini.... hehehe.. opsss out of topic!!!

3 comments:

zafi said...

I think every work require energy.. even sleep kan? have fun!!! :P

azhariahzuber said...

aku bleh jadi suri rumah tapi aku nak enjoy kalau jd housewife, gi shopping emmana aku nak, spend masa dpn tenet...eh demand ler plak..

kalau takdak duit tak best tau jadi suri rumah..baik keje je

a.z.n.e.e said...

zafi:
LOL.. betoi.. sleep also need energy!!

azza:
kalo gitu.. aku pun nk beb!!! hehehe... terasa begini waktu coti sekolah jer.. huhuhu