10 September 2010

Raya yang Pertama kali!!!

Alhamdulillah... 

Selesai sebulan amalan di bulan Ramadhan... Arini masanya kita nak meraikan kemenangan sebulan berpuasa tue... Semalam hari memasak yang agak mencabar sebab badan sudah sangat penat dan mata sudah memang amat berat untuk dibuka masa makan sahur... Azabnya.. Agaknya psikologi dah tau dah di saat akhir Ramadhan agaknya... Semua jadi tak larat... Tengah masak kuah kacang, aku boleh tido sat kat tepi kabinet dapur... Huhuhu... Siap ternganga lagik!! Hehehe...


Raya tahun ni agak bermakna bagi aku dan lain daripada yang lain... Sebab kami berdua pertama kali berpuasa dan beraya di umah sendiri... ALhamdulillah.. Dan aku macam tak percaya, setiap hari aku bangun bersedia untuk sahur walaupun 2 minggu aku tak puasa sebab berpantang... Sangat hebat rasanya... Hehehe.. Walaupun dengan stoking bagai... Boleh lagi makan nasi temankan Abang Kash... Hehehe..


Sepatutnya tahun ni, adalah giliran beraya di Kampar.. dan bukan di Batu Gajah... Tapi aku request untuk tukar giliran sebab esok  @ raya kedua.. aku dan adik-beradik serta sepupu sepapat sebelah ayah nak beraya bersama di KL... Hum... Dah agak lama kami tak beraya bersama... Tambahan selepas arwah wan pergi.. Semua orang mcm hilang arah nak beraya di mana...


Nasib ada FB, ktorng berkumpul n bersepakat nak beraya bersama... huhuhu... Kalo dulu, everytime coti sekolah, everytime raya.. Kami mesti beraya bersama,.. Jadi, esok sejarah bakal berulang... Ewah... Rindu nk berkumpul balik... Tapi mesti la tak sama mcm dulu...


Kalo dulu, kita yang dok beratur terima duit raya... Kali ni, anak2 buah dah berkoyan2... Aku lak yang kena kuar duit raya... Rabak!! Huhuhu... Aku rindu lak nak dapat duit raya balik... Hahaha...


Oklah, pencuci mata yang pertama... Tengok ajelah gambar ktorng beraya arini... Tema cream... Cantek tak aku pakai tudung gipsy nih!! Hahaha... Stok tudung aku dah tak tahu la nk ckp mcmner... Dah mcm2... Macamla kepala ada banyak kan... Padehal kepala ada sebijik jer... Hehehe.. Ranap gak duit aku!!!


...Siang beraya kat Kampung Pisang...


Baru lepas beraya di kampung Abang Kash... 




Tak sangka.. Kami beraya di rumah sendiri ... Alhamdulillah!!!

My darling, Sorfina... 
Setiap kali tengok dia, mesti aku teriingat kat 'anak sulung' kami... Kalo dia ada, dia pun sebaya dengan Sorfina... Setahun... Mesti dia pun mcm Sorfina gak.. Baru bertatih nak berjalan...

...Hati ibu tak pernah melupakan semua itu...

7 comments:

mamawana said...

Salam Idilfitri

Seronok beraya di rumah sendiri kan. Meriah, bahagia. Sudi2kanlah amik kadraya di blog mama ya.

alfa juliet said...

ko peluk abg kash kalah pengantin baru,,,huhuhu...siap lah ada anak nanti, takde de adengan gitu dah, dgn anak berlari bagai time tangkap gambo..uhu

white rose said...

Baju akak nmpk macam wane putih, abg kash je wane cream...xpela, janji bergaya n cantek...

Tema family kami kelabu lembut...

Selamat hari raya kak...

jejaka anggun said...

insya allah, ada rezki lain yg tuhan akan bagi...

a.z.n.e.e said...

mamawana:
orait.. nnt sy amek k... tq!!

azza:
hehehe... aku ke yg peluk?bukan abg kash ke yg peluk aku...?? hehehe... masa ni la yg berpeluk sakan,,, hehehe...

a.z.n.e.e said...

dylla:
itula.. konon nk pki biru.. skrg sudah tukar di saat2 akhir.. itu yg lain sket warnanya... huhuhu..

JA:
tq!! AMin

Adlina Husaini said...

tingin nak pakai shawl tu tapi mr husaini said no ihihi..

btw, hepy tgk pic akak berpeluk sakan ^_^

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails