01 August 2010

Niat yang tertunai...


Arrggghh.. lamanya tak jenguk blog... bizi.. bizi.. bizi.. itu macam alasn cliche yang memang tak boleh diterima.. hehehe... tapi seriously, memang aku bizi... last week mmg sangat2 bizi... dan semalam adalah hari kemuncaknya!


Alhamdulillah kenduri sambut Ramadhan selesai! ramai tetamu datang... walaupun mulanya ramai yg kata x dapat datang sebab masing2 dh ada plan masing2... tapi itula rezekikan?? Orang yang tak disangka2 datang pulak yang meramaikan kenduri kami...


Niat bersedekah... Niat mengeratkan silaturrahim... Alhamdulillah tercapai!  Ramai yang dah lama tak jumpa, jumpa di umah kami tiga serangkai nih... Rupenya, keluarga Abang Kash berjiran lama dengan keluarga Mak Yang sebelah rumah aku... Dah jadi macam jejak kasih... Tambahan pulak, keluarga Abang Kash dari Singapore pun ramai yang datang... Kawan2 aku sendiri pun ramai yang datang... Memang tak menang tangan... Tapi hasilnya, sangat  seronok x100..


  No. 11A


No. 11


No.11B


Itula dia rezeki jugak... Mak aku cakap, bila kita berniat untuk keluarkan sesuatu... Kalo hati kita ikhlas, Allah tu balas pulak balik... Alhamdulillah jugak... Semalam beberapa helai songket dan baju ready made terjual cash n ada ansuran jugak... Syukur sangat2...


Paling buat aku terharu, sorang auntie dari Singapore sangat2 suka dengan songket ktorng... Dah la beli cash and she is willing to help us untuk promo di Singapore pada kawan2 dia... Itu dah seribu rahmat bagi aku n Abang Kash yang baru je sebulan dalam Kashfee Anggun...

 


heran tak tengok gambar ni... disebabkan auntie ni xde banyak sangat duit Malaysia, so dia bayar duit Singapore n balance dalam duit Malaysia... aku tak kesah la.. janji ada transaksi duti kan?? Money Changer sekarang ada kat mane2 jer... siang malam ada pun bukak..

Huhuhu... Atas niat yang sudah tertunai semalam.. dan rezeki yang datang tanpa disangka2... Aku tersenyum sampai hari ni...



p/s: Semoga rezeki kami diberkati dan dibukakan pintu rezeki yang lebih luas dan rezeki yang ada dapat diagih2kan untuk kebaikan semua... AMIN... Insyallah!

4 comments:

white rose said...

wah...alhamdulillah, rezki kan kak...
bgus2...smoga bisnes akak & abg kash berjalan lancar...

senandung semalam said...

amin ;)

jejaka anggun said...

amin ya rabal alamin

yangyuyu said...

alhamdulillah tumpang seronok..