24 August 2010

Aku dan D&C pulak... Mcm2 lah!!

salam korang...

aku dah lama x update n tak baca blog korang...

nak citer pasal semalam... it was another experienced yang ntah la nk ckp mcmner... mcm2 pengalaman dgn nama singkatan yg pelik2... Hehehe...


Kul 11 semalam, aku n abang kash dah sepakat nak g jmp doc.. nak scan rahim... since Sabtu lepas, ada ketulan darah yang kuar masa aku pee... sempat lagi aku tunjuk pd abang kash... aku bukan ape, takut gak aku tersalah atau ape kan... biar sama2 tahu apa masalah sebenarnya... So, kami berdua g gynea kat FairPark...


Seperti biasa, aku pegi dengan muka menonoh aje... boleh gelak2 lagi... dengan abang kash wat lawak bagai kan... Memang tak takut langsung pun... tak lama menunggu, nama aku dah kena panggil... Sekali aje dia scan, dah nampak dah tisu2 atau aku rasa mcm selaput / kelongsong rahim yang still ada kat situ.. Penuh aje...


So, conclusionnya, aku kena D&C.... 


What??? Aku tak ready langsung!!! 


Aku bagi alasan, nak tunggu gaji... Padehal, duit memang ade je kalo nak buat terus... Huhuhu... Dari situ, memang dah tahu dah, aku ni memang PENAKUT!!!


Doc memang suh buat ASAP sebab takut ada infection etc... HUhuhuhu... Keluar dari bilik doc.. Muka dah seposen... Abang Kash dah memang suruh cuci je terus... jangan tunggu lagi!!! Aku pulak, tetap bagi alasan tak nak buat kan?? First alasan, nak kol emak...!!




Kol aje mak kat luar.. dah bergenang air mata... dah sok sek sok sek... Emak cool kan aku... terus suh aku buat aje D&C tue... jangan tunggu lelama... Huhuhu... So, aku rasa ada kekuatan sket... dalam hal2 mcmni memang aku perlukan kekuatan dan sokongan dari orang terdekat...


Hum... Another alasan, aku cakap nak g cucuk duit... Huhhu.. Padehal, dalam wallet ade je duit RM400!! Huhuhu... See, memang aku PENAKUT!!! So, nurse suh datang kul2 kalo bebetul dah ready n nak buat!!! 

Sudahnya, abang kash pun bawak la g cucuk duit.. Cucuk RM50 je as cukup syarat, boleh?? Pastu abang kash boleh lagi wat lawak... "Nak g minum kat mane nih?? Eh, lupa... Puasa..." Dari muncung panjang, dah tersengeh la (sket) aku ni... Heehehe... Lastnye, ktorng g lepak kat bawah pokok... Sementara tunggu kul 2...



Jam 1.45, abang kash tanya.. mcmne?? Dah ready ker?? Nak buat tak?? Aku tau aku tiada pilihan lain... Tawakal sahaja... Semoga segalanya dipermudahkan... Semoga doc dilorongkan supaya semuanya senang... Takut2 pun, kena berani jugak...

Sampai aje kat klinik, aku diberi ubat... Lagi 30 minit, baru leh masuk Teather Room... Aku pun xtau la itu ubat ape... Lagi 10 minit, doc dah senyum kat aku... "Another 10 min, ok!!" Huwaaa... DIa mesti tau aku tengah cuak kan?? Aku dah pegang kuat tangan abang kash.... TAKUT!!


Dalam takut2 tue, berani kan jugak la...

Bila dah masuk TR, dh ready atas katil.... Aku sempat lagi tanya... "Doc,  r u going to bius me?" "yup..." lagi tanya, padehal dah nampak dh jarum panjang tuh?? dia cucuk kat jari aku.. pastu, aku dah tak sedar dah....




Kul 4, nurse kejut aku... aku rasa, itu kejutan yg sekian kalinya.. Aku mmg susah nak bangun... Tapi bangun jugak la... Terus pakai jeans sume dalam keadaan mamai2 semua... Yg aku sedar, abang kash dah ada kat depan pintu.. Tunggu aku... Kt luar memang ramai orang, tapi aku dah tak peduli... jalan je sambil abang kash pegang tangan.. Nasib park kete dekat jer... Pastu, dlm kete aku pun dah tak sedar lagi sekali... 


Banyak gak pit stop abang kash... Tapi aku tak sedar... Memang ngantuk sangat2... Nasib baik gak la aku dtg dgn abg kash.. watnye aku wat gile mcm dulu, g sorang2... Sure aku drive masuk longkang!! Huhuhu...


Dah sampai umah, aku sambung lagi tido... Sedar2 dah malam... Aku cume dengar bunyi blender aje kat dapur... Bila azan, aku duk tdo lagi... Tapi perut dah lapar... Sebenarnye, aku dok tahan nak muntah dari tadi.... Sebab ngantuk sangat, aku wat tak pedulik jer...


Agak2 perut lapar sangat, aku bangun... Abang kash sendukkan nasi... HUm... Rupenye abang kash wat serunding.. Aku pesan je suh beli kat tesco... Rupenye bunyi blender tadi, abang kash wat serunding... Tq, Abang!




Baru je selesai makan.. Dah nak muntah... Amek selambak kuar... Nasib baik, kat dapur, ada toilet... Makan pulak roti... Tak lama pastu, muntah lagi!!!


Tak lama pastu, mak n adik aku lak sampai.... Saje dtg tengok aku... Aku masih lagi duduk kat meja makan,,,, Aku ok sket la.. Boleh jalan lagi... Boleh packing beg nak ikut mak balik... Esok tinggal aku sorang je kat umah... Abang kash tak ikut time ni... Sebab lauk untuk sahur banyak lagi... 


Sebelum gerak, aku muntah lagi!! Banyak lagi!! Aku pun pelik, mane la datang semua isi tu kan?? Aku makan sket je... Sblm D&C mane leh makan tadi... Angin agaknya...



Sampai umah mak, aku sambung makan roti kismis lagi... Minum air grape etc... Hum... Tak tahan lama gak benda dalam perut aku... Muntah lagi... Adess...

Sambung pulak makan kurma.. Mane tau, elok pulak... Tak lama pastu aku baring la.. Agaknya sebab aku banyak duduk kot... Sms dgn abang kash... report muntah lagi ... Hehehe.. Pastu, abang kash ckp nak datang  plk.. Tapi dia nak kemas pinggan mangkuk sume... 


Kul 12, abang kash sampai... Dia temankan aku tengok tivi lak... Sambil tue dia online.. Aku pulak dh xle tdo... Kul 1.30, aku pun muntah lagi... Huhuu... Hope ini yang terakhir lah! Dah tak larat sebenarnye!!


Alhamdulillah.. pagi ni belum muntah lagi,, Mak aku cakap, aku muntah sebab bius tue kuat sangat kot.. Dia bg bius ikut umur... Umur akan kan dah 'banyak'... so, dia bagi banyak... tp badan aku tak tahan n reject... Huhuhuhu.... 



So, akhir sekali... aku nk bagi kesimpulan... D&C tue xdela sakit mcm orang khabar kan... Kalo x, xde la aku menulis ni kan?? OK je la takat waktu ni... So, jangan takut... Semua demi kebaikan kan? cume aku tetap kena berpantang mcm org bersalin... Minum air manjakani, pakai krim LumiGlow, pakai stoking etc... Hehehe... Jalan pun kena sopan... Huhuhu...


Okla gtg... Nampaknya, aku potong line Ummie & NAdia berpantang dulu dari sepatutnya... Huhuhu... Hope ko bersalin dgn selamatnya Ummie... Ili, jangan putus asa k... Ko masih tidak keseorangan... Dan kawan2 aku yg lain... Semoga bulan baik ni, rezeki kita diberkati.... Linda, cepat2 buat HSG k...! Jangan takut!! Aku dah macam2 merasa ni... Hehehe...

13 comments:

KAK ILA said...

Em sabar menempuh ujian n dugaan.. Allah belum nak bagi rezeki... InsyaAllah akan ada rezeki menimang cahaya mata jika yakin pada Allah...berdoalah kerana doa adalah senjata segala permintaan....

yangyuyu said...

aku menangis baca entry ko ni...aku asik nangis je..

tabahkan hati ye aznee

Ecah Shafiee said...

tawakal je la kak..

Ms.Su said...

Sabar ye Aznee, mungkin belum ada rezeki lagi..kawan2 saya ramai gak la yg jadik macam awak, kena dnc bagai, at last ada jugak rezeki diaorg..cuma lambat @ cepat kita tak tahu..banyakkan berdoa dia bulan yg mulia ni...

Queenin Murni said...

ok, sy mmg penakut bab2 mcm ni. apa2pon, pengalaman itu menjadikan akak semakin kuat. Take care

awin said...

salam aznee...

semoga ko cepat sembuh...

kalau ko dan suami nak cuba, cuba tgk blog ni... http://norainiaron.blogspot.com/2010/01/bau-air-mani-pada-debunga-kurma.html

kita berusaha dan kemudian bertawakkal kpd ALLAH...

Linda Hussin said...

Jonny, mari kita berusaha bersama-sama ^___^

Cikgu ILi said...

Jonny.....

Macam aku selalu cakap....ko senang lekat Jonny....tak macam aku..tak lekat-lekat.
Tapi ko kene jaga je diri ko..jangan aktif-aktif...aku tau ko superwoman..kalau buat keje sangat sungguh-sungguh..ekstrem...bisnes tu ko cuti dulu..biar Abg Kash je buat bleh?
Ko jadi ahli kongsi lelap je...
Jangan sedih ye Jonny....lepas abis pantang ni boleh usaha balik.

white rose said...

sabar ye kak...
saya doakan selepas rezki akak mencurah2 & dirahmati Allah...

a.z.n.e.e said...

Kak Ila:
tq kak ila.. Insyallah akan ada rezeki kami nanti... dan kami akan terus berdoa...


ummie:
jgn nangis k... nnt x elok utk baby ko.. Insyallah aku ok disini...

a.z.n.e.e said...

ecah:
Insyallah... tlg doakan sekali ek...


suhaila:
tq ya suhaila.. ya betul.. ada lagi org yg senasib.. janji kita berusaha kan?? serahkan aje pada-Nya...

a.z.n.e.e said...

muneq:
tq.. ya bab2 mcmni mmg menggerunkan.. tp jd perempuan kita kena kuat kan??


awin:
tq ya,, nnt sy baca...


linda:
caiyok.. caiyok... we can do it!!!

a.z.n.e.e said...

ili:
jgn ckp gitu,,, sedih aku dgr,, keadaan ko lain dr aku... korg berjauhan jd possibility nk lekat tu jauh... kalo dekat, mesti boleh... xpe.. masih ada ruang lagi utk kita Insyallah... songket aku dh handover pd abg kash... huhuhu...

dylla:
tq ya dylla.. amin... suke dgr doa ko itu... akak doakan jugak utk kesejahteraan ko sekali...