23 November 2009

kecewa

kesian kami berdua... ahad lepas, kami berdua pergi jenguk umah agam... dalm kul 3 ptg dari Batu Gajah... sunyi aje.. bau cat pun masih kuat lagi...
lepas tuh, en.suami keluarkan karpet dan kami bentang karpet geli2 kat ruang tamu... lepas tue, masing2 landing baik punye kat atas karpet tuh... nak buat ape ek??
hem... terbedik2 mata ktorng tengok syiling... tengok kipas yang x boleh berpusing tuh... sebab letrik pun xdak lagi... nak bancuh air pun sama jugak... hampeh...
niat di hati nak basuh umah lagi sekali... hem.. tapi malas nak tarik paip panjang sampai ke dapur.. sudahnye, en.suami kata tunggu air masuk lah... sudahnye, aku kunci pintu.. pastu kami landing lagi atas karpet...
menung... menung... dan menung lagi...
sambil borak2 kosong...
"kesian kat kite kan, abang??? terbuang di rumah sendiri..."
satu keje pun xmenjadik... kami membuang masa bergolek2 atas karpet sampai petang... hem.. adalah sejam lebih... sudahnye, aku ajak en.suami balik umah mak.... selalu sebelum balik, mestila sapa jiran sebelah... ini tak, terus je balik.... cume pesanan ringkas aje untuk pakcik aku..
"ktorng balik dulu, cikyang... sorila x singgah umah... ktorng kecewa api n air tak masok lagi.."
tapik tadi tnb dah datang umah... igtkan dah nak masuk la apinye... rupenye sambungkan wayar dari tiang ke umah aje... ades... esok kena wat payment deposit pulak... baru boleh masuk api... ashhh... kalo tahu, dari aritu aku bayar dah.... xde la asyik buang masa aje... pi mai pi mai tang tu jugak...
paling awal pun, rabu baru api masuk... moga2 bole setel la semua ni sebelum raya haji ni... walaupun mcm xle nak raya kat cni lagi... xpela... janji satu beban dah setel, kan???
p/s: kesian ktorng ibarat di perantauan di bumi sendirik ek???

5 comments:

a.z.n.e.e said...

uollss:
sorila... align kalo post gune mini lappy jd mcm gini la.. mcm x best aje,..

jejaka anggun said...

golek2 atas kapet tuh buat apa tuh? golek2 jer ker....

ahaks!!

alfa juliet said...

aznee, sabarlah..lambat laun akan masuk jugak..

lan said...

kecik,
tapi ok sket dari punggok windukan boolan... kira ok sket la...

a.z.n.e.e said...

jejaka anggun:
a'ah... golek2 jer... xde mood ar... sebab kecewa, kan??

azza:
hope cepat la masuk... amin...

lan:
a'ah yea.. atleast, aku bukan burung punggok ek??

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails