06 October 2009

seminggu tak makan...


kesian aku tengok dia...

menjerit... melolong...

walaupun dalam bahasa kucing... tapi aku seperti faham..
yang dia bebetul memerlukan pertolongan...

mengiau xberhenti... bunyi seperti merintih...
kelaparan...
dahaga...

mana tidaknye...
dah seminggu dia terperangkap kat atas sana...
xboleh turun.. x tahu turun..
tak pun takut untuk turun...
kesian...


sebelum ni, dia hanya mengiau.. bile pergi jenguk, dia lari....
tapi harini, dia menjengukkan mukanya di corong lampu sebesar 4 inci itu..
agaknya, dah x tahan lapar..

walaupun dh disuakan tangga ke lubang bumbung..
dibuka atap.. tapi dia masih x turun jugak...
adoi, kesiannya.. mcmne la aku nak tolong...

"janganla kamu mati kat atas sana..
hendak aje aku panjat tangga, turunkan kamu..
tapi tinggi sangat.. aku takut malang tidak berbau..

kita tunggu ajela, wireman turunkan kamu...
tapi ntah bile.. esok ke, lusa ke, tulat ke...
harap kamu boleh tunggu dan bertahan...

jangan mati lagi yea..
nanti aku bagi kamu makan puas2 yea, pussycat!!"



4 comments:

Mrs. Zuki said...

Jonny..cantik betul gambar tu...
Ce sua makanan ikut lubang tu..aku takut jadi arwah pulak..

a.z.n.e.e said...

ili:

tinggi sgt le syiling tuh... tangga pun x sampai... esok nk try bg ikan kat lubang syiling.. kot dia terhidu pulak,, lubang kecik dia nmpk, lubang sket punye besar dia boleh xperasan pulak.. geram tul aku..

Mrs. Zuki said...

Kena hulur guna galah la...
NI siling umah baru ko ke kat mana?
Tnggi betul siling..

a.z.n.e.e said...

a'ah..
umah baru.. syilingnye mmg tggi..

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails