08 October 2009

misi menyelamat

semalam.. dgn usaha gigih...
aku bawa separuh ikan goreng untuk umpan pussycat remaja..

sebelum cari tangga, tetiba pussycat ni jenguk ke lubang bumbung nih... hem.. tau pulak dia lubang besar nih???

tangga yang rendah tue, aku lapikkan atas 2 tong cat dan selapis kayu tebal untuk tinggikkan kayu.. haa.. akhirnya, sampai jugak ke lubang bumbung tuh..

en.suami cucukkan isi ikan dgn hujung kayu.. then, sangkutkan pada tangga teratas..

done!

sambil tue, laung nama kucing tue supaya dia jenguk semula kat lubang besar nih..
tapi xmuncul2...

tetiba dia jenguk kat hall luar pulak... lor...
sampai nk terkeluar muke dia dr lubang kecik tuh..
nampak sgt dia lapar...

aku n en.suami suh dia jenguk ke lubang bumbung tue..
ntah dia faham ke tidak...
terus dia hilang...

panggil2 lg... tp xmuncul2 jugak...

sbb bosan, aku n en.suami lepak kat luar rumah...
bincang pasal lanskap luar...

tetiba, aku teringat lauk tadi...
pergi jenguk jap...

huh?? dah TAK ADE???

"Oooo... Makan ko nak, yea??? Turun ko tak nak!!!"

Misi Menyelamat : GAGAL
sbb kucing tue, xnak turun... perut dia dh kenyang...

5 comments:

Razzi said...

akak,ble da dpat kcing 2,akak bela la ..

Mrs. Zuki said...

Jonny, hobi dia bukan turun.tapi makan.serius aku suke gambar kucing kucing yang ko snap kat bwh ni..skang adalah gambar fav aku.

Ms J said...

hehe.. sian kat ko sian kat kuceng.. takpe.. Kalo dia tak mo turun at least ko bg dia makan.. sehinggala dia dpt diturunkan.. banyak pahal tu...

alfa juliet said...

sian kucing tu...aku ehran mcm mana dia boleh ada atas bumbung...curious ni

a.z.n.e.e said...

adik:
adik bela la.. akak malas arr...

ili:
ko suke?? aku pun suke.. tp xsangka ade org lain pun suke jugak.. huhhu.. tq..
a'ah.. dia mmg lapar sgt dh tue.. seminggu xmakan tuh..

j:
a'ah,kan? betol x100

azza:
itula.. dia naik masa tgh pasang syiling.. pastu xturun2.. ngiau aje.. nk kata kecik, dh dewasa dh..

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails