14 May 2009

Undi Semula!!!

Di petik dari http://www.malaysiakini.com/ 14 Mei 2009

Anwar Cabar PM adakan Pilihanraya Perak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kemelut politik di Perak bukanlah isu perundangan yang boleh diselesaikan di mahkamah. Sebaliknya, beliau yang juga ketua umum PKR berkata, ia hanya boleh diselesaikan melalui pilihanraya yang bebas dan adil. "Penyelesaiannya bukan pada istana atau mahkamah, tetapi mahkamah rakyat yang akan menentukannya," katanya. Sehubungan itu, Anwar mencabar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya mengadakan pilihanraya baru di Perak bagi menyelesaikan kemelut politik sekarang. Apabila beliau bertanya mengapa Najib perlu takut untuk mengadakan pilihanraya baru di Perak, kira-kira 3,000 hadirin yang memenuhi dewan tersebut melaung: "Takut kalah". Najib dikaitkan dengan tindakan BN merampas kuasa di Perak dari Pakatan Rakyat. Anwar yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh menegaskan demikian dalam satu forum di Dewan Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya malam tadi. Tajuk forum tersebut bertajuk 13 Mei hingga 1 Malaysia: Masa depan pembinaan negara Malaysia, anjuran pejabat ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San.

~Apa pendapat aku???

Aku tak sokong pilihanraya di Perak!!

Mesti pun ada kemungkinan pilihanraya akan dilakukan.. Tapi pada dasarnya bagi aku banyak buruk dari baiknya.. Aku rasa ada yg sedar dan mgkn ade yg x sedar.. Ini hanya pandangan aku sebagai penduduk negeri Perak ini..

PR mmg boleh menang kalo mengundi lagi sekali.. Bayangkanlah Perak sememangnya ramai dengan penduduk Cina. Even, kalo di mukim Gopeng sendiri ada 16k penduduk Cina.. Even, kalo half daripada amount tue sahaja sudah mencukupi untuk PR menang.. seperti yg sedia maklum, tanah dan pelbagai hak orang melayu akan diperdagangkan untuk meraih undi mereka..

Malam pengishtiharan Nizar sbg MB.. Hp aku sangat2 bz kerana menerima pelbagai sms dari kawan2 di Perak, Kedah, Kelatan etc.. Banyak yg tanya pendapat aku dan ade jugak yg spt sengaja mengajak aku berdebat tentang kehebatan Nizar yang akhirnya menang di mahkamah... dan dia sebenarnya lah yg layak menjadi MB di Perak.. Malahan katanya Dr.Zambry pula yg tamakkan kuasa... Huhuhu.. Katanya Sultan cuak dengan perlantikan pakatan pembangkang di Perak.. Aku rasa amat sedih dgn kata2 sedemikian dari seorang yang bergelar MELAYU... aku rasa perjuang MELAYU sememangnya kian pupus... Dah tiada siapa yg boleh diharapkan untuk mempertahankan sendiri hak2 org Melayu.. Apa yg mereka faham tentang HAK ORANG MELAYU.. nisbah kouta 5:3:1 untuk setiap kaum???

Kalaulah PR berjaya menawan Perak:

1. Tanah hak org Melayu pastinya menjadi milik C*** dan I****.. Bayangkanlah mane ade org hidup 999 tahun.. mane ade kerajaan yg bodoh nk bg tanah kepada hak individu dengan senang2.. Kalo dulu, sememangnya tanah ada diberikan kepada mereka tetapi masih di dalam kouta dan ada had tertentu.. Tapi dibawah mereka seperti murah sahaja tanah ni dan boleh diberikan dengan sekelip mata.. Kalo dulu setahun hanya 3 lesen pembalakan dikeluarkan setahun.. di bawah PR xsampai setahun 24 lesen pembalakan di keluarkan??? Nampaknye mereka hanya tamakkan kekayaan untuk kaum tertentu sahaja..

2. Sedarkah kita kerajaan menggunakan bbrp jabatan kerajaan untuk menyalurkan bantuan kepada golongan Melayu yg kurang berkemampuan, kemajuan kampung, bantuan perusahaan dsb.. Jika dibawah mereka.. ternyata semua peruntukan dari negeri akan dimansuhkan.. tiada lagi bantuan org miskin, peruntukan kemajuan dan perkembangan kampung pasti terbengkalai dan pengusaha2 terpaksa bersaing dengan pengusaha yg sudah maju dan kaya raya..Akhirnya, kita jugak yg mundur..

3. Bagi aku, PR yg terdiri daripada 3 perbezaan matlamat dan pendapat tidak dapat bertahan teguh untuk memerintah sesebuah negeri.. Hem,, Apa tidaknya.. Kehendak masing2 berbeza dan mempunyai kepentingan masing2.. yg hanya sama adalah untuk menumbangkan kerajaan BN.. Tengok sahajalah, pengikut sendiri tidak berpuas hati atas tujuan dan matlamat parti sendiri.. Inikan pula, kononya boleh bersatu membangunkan PErak.. Sudahlah... Janganlah jadikan kami ini hanya bahan cubaan demi memenuhi kemahuan diri...

4. Pejabat2 kerajaan akan dipenuhi oleh kaum2 mereka... Percayalah.. mmg dh terjadi! Bayangkan pejabat kerajaan yg berpakaian formal, smart, imej bersih digantikan dengan skirt pendek, baju ketat, tiada bertudung... mereka lebih ramai dari yg bertudung nih.. Hem.. pk sendiri la... mane rasa hormat pada Agama Islam sebagai agama rasmi dan budaya kita yg bersopan santun nih!!! oppss.. Malaysia bukan negara Islam yea... Sekejap nye dh bertukar... Aku kdg2 xboleh terima semua kata2 dorg yg mmg dh terpesong dr apa yg aku dh percaya dari kecik... Tetiba boleh berubah sekelip mata... Aku rasa dorg nih mmg dh ajar ajaran sesat la ....

Perkara yang paling pelik aku dengan pengikut barisan pembangkang ini.. adalah kata2 dan wahdah2 mereka yang memang sama dan seperti dicop2... kadang2 sama seperti peniaga MLM.. Apa yg dikatakan oleh upline, itula yg dikatakan oleh downline.. Memang sebijik copy n paste.. Mcmner aku boleh kata mcmtu sbbnye org yg berkata2 tue walau di utara, selatan, barat atau timur adalah SAMA.. Bukan sahaja isi yg sama, tetapi ayat yg sama!!! Mmg hebatla... kalo dorg ni berniaga MLM, mmg boleh kaya raya sbb ikut sahaja kata2 upline dia.. mmg seorg downline yg baik.. Kalo ABCDE, ABCDE la... bukan ABCFG ke.. ABCDGF ke..

Pada pendapat aku, pengaruh upline dia mmg kuat.. sbb berjaya mempengaruhi downline dia dgn hebat.. tapi dalam politik dan barisan pembangkang.. hal ini merupakan suatu ancaman yg besar pada negara.. sbb ianya sering menyebarkan info2 yg salah dan terbalik dari fakta.. yg halal jadi haram, yg haram jadi halal, kata2 makian dan cacian sudah tentu termasuk sultan mereka sendiri,.. hahahaha.. sentiment paling best, BN disalahkan atas tindakan mereka menderhaka kepada sultan... pulak... aku percaya kalo dgr dorg ckp.. dorg pulak btau org BN taksub n asyik BN aje yg betul... Kalo aku jd sultan, mmg aku dh buang negeri aje PENDERHAKA2 tuh... yg kepala nye tuh, masuk blk ISA... Dialah menyebabkan org MELAYU skrg berpecah belah...

Pada aku.. janganlah hanya baca HARAKAH tue... janganlah hanya baca blog AI tue... sbb semua faktanya terbalik... bacalah sekali UTUSAN, BERITA HARIAN dan BERITA UTAMA... Ini semua info tue, katanya penipu... bandingkan kedua2 fakta... carilah maklumat yg sahih.. tengokla dengan mata kepala sendiri... bandingkan info tue dgn realiti mana yg betul... kita ni mmg keluaran universti dan berpendidikan .. namun, kdg2 kita ni pun tersalah tafsiran dan cepat sangat percaya.. jangan jadi macam keldai atau lembu.. ikut aje tuannya... analisis balik info yg dapat tue...

p/s: ada org nasihatkan aku supaya jgn percaya dgn dakyah2 BN... tapi bile aku pk balik, aku ni dok umah n xde sape pun yg berkempen.. semua info aku cari sendiri... semua benda aku nilai dari apa yg aku lihat... kalo husband korg bukan BN pun, jgnla cepat sgt percaya walau syg pd suami.. pk blk apa yg dia ckp... bandingkan yg sebenar... be open-minded...

2nd p/s: last word aku pd member aku tuh dlm sms aritu: "Xpayah nk kelentong aku.. Aku yg dok kat Perak ni.. Tanah yg tergadai tue dekat aje dgn umah aku... Nizar tue org Kampar... family dia pun aku kenal.. anak sedara dia pun member aku... Xde la pulak aku taksub nk sokong dia wlu kami sekampung.. Aku yg dok cni.. Aku nmpk apa yg terjadi... Selama ni pun, xpernah pulak aku rs x aman dok di Perak.. kami msh boleh share kemudahan n slg memahami tp sejak akhir2 ni, C*** dh mkn berani... Kalo PAS nk tadbir Perak aku xkesah tapi biar tanpa campur tangan C***.. Aku nk pejuang2 MELAYU bukan pejuang kaum lain!!!"

...pelbagai kaum dan matlamat...

~|@ a.z.n.e.e@|~

0 comments:

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails