16 May 2009

Rindu ini...

Bile waktu Hari Guru sebegini.. mengingatkan aku kepada SETIABUDI..

Terlalu banyak kenangan... Aku sangat2 rindukan...:

1. anak2 murid ku yg comel... mereka yg mengajar aku erti kesabaran... erti kasih sayang...kadang2 aku berasa sesal meninggalkan mereka kerana mereka mempunyai potensi yg tinggi.. aku sedih sbb aku belum puas utk mengajar mereka... tentu mereka sudah besar sekarang... dulu akulah "homeroom teacher" mereka.. Akulah ibu mereka di sekolah.. Kalo demam, akulah yg bertanggungjawab menjaga kebajikan mereka..aku jugak rindukan kenakalan mereka dan riak manja mereka.. huhuu.. Ada yg kol aku.. sambil yg lain menjerit2 berebut2 hendak ckp dgn aku.. Sedihnye aku rasa.. mahu aje aku lari ke sana..



2. "rakan sekocek".. inilah geng aku.. 7 org semuanya.. inilah rakan tempat aku meluahkan perasaan.. mereka yg pernah melihat aku menangis dan tak henti2 membuatkan aku ketawa semula.. aku rindukan usikkan mereka.. walaupun berbau "kotor" dan kutukan hebat.. tapi aku dah tegar.. aku tetap rindukan rutin harian kami bersama dari pagi hingga ke malam.. ketawa.. kutuk.. ketuk.. rajuk.. pujuk... kutuk.. ketawa.. bla..bla..





3. tugas aku.. selain mengajar.. aku memikul tgjwb sebagai jurugambar rasmi utk aktiviti sekolah.. xkira samada di dalam kawasan sekolah atau di luar sekolah.. tak kira hari sekolah atau coti sekolah... aku jugak editor majalah sekolah.. iaitu MEMORIA.. a fully colored magazine.. plg penting mesti ada semua gmbr students n teaches dlm tuh.. bygkan utk gmbr kelas, aku kena ambil gmbr sorg2 murid.. aku xpernah mengeluh dan tiada org yg ucap Terima Kasih.. namun,aku teruskan aje kerja itu.. rindunye aku dgn semua itu..



4. Workstation.. Itu bilik aku.. Ruang aku bekerja... Ruang aku menyiapkan segala tugasan.. Dengan pelbagai perkakasan dan teknologi di dalamnye utk membantu dan memudahkan aku menyiapkan segala tugasan..

Tugasan ad-hoc itu biasa bagi aku.. Mengajar tetap mengajar.. Tapi kerja lain tetap perlu disiapkan...
Rindunya aku utk lelap sebentar di atas karpet merah utk hilangkan lelah dan penat mata merenung komputer..sambil memeluk bantal kecik barang 10 minit..




5. rakan2 guru sepejuangan yg sentiasa bersemangat... walaupun keje kami mmg banyak.. tapi kami sentiasa ceria dan enjoy... sentiasa commited... sentiasa tolong-menolong... walaupun waktu kerja berakhir 3.40ptg.. kami tetap pulang lewat seawal 7ptg.. kami sudah alah pulang lewat sehinggakan rasa pelik kalo balik awal..
pelik, kan? tapi inilah realiti.. SETIABUDI ibarat rumah kami yg kedua..
walau mana aku pergi.. aku berharap akan berjumpa rakan setugas yg sebegini...



Aku rindu kamu semua... Huwwaaa....
Nak aje aku drive ke sana sekarang... Huhuhu... Pelbagai sms memujuk aku turun ke kl... Adoi..
"Insyallah aku ke sana coti sekolah nnt".. Amin..



"Bila ku pergi.. Baru ku tahu.. Betapa berharganya ia..."

~|@ a.z.n.e.e @|~

19 comments:

ILi Izyani said...

Jonny,
Aku jd syahdu baca:
"Bila ku pergi..Baru ku tahu..Betapa berharganya ia..."

Kita sekapal..

A.Z.N.E.E said...

Ili:
Aku pun syahdu jugak.. Huhuhu..
Bile la aku boleh berjumpa dorg lagi..

ahmatt said...

ye ye la rindu..
ye ye la nk turun kl...
ye ye la nk jumpa ktorang...

sembang je la ko

A.Z.N.E.E said...

Ahmatt@ Abang Bulu:
yela.. sape la aku...
dok jauh lak dr korang..
korang dh melupakan aku lah tuh..
dh jumpe geng baru la tuh..
lupe la kat aku nih..
ni nak ngadu kat sen nih..
Sob.. Sob..
Ngajuk xnk jumpe mu.. :P

ahmattt said...

ye la...

ko memang stiap kali cuti turun kl jumpa ktorang kan..
ko memang bagus aaa


takkan ktorang nk g sana...
mana leh g sn skang boh..
situasi politik tak mengizinkan boh,

A.Z.N.E.E said...

Eh, aku ade tiket diskaun g Lost World of Tambun.. Meh la dtg.. RM 19 jer sorg.. Ajak rizal, ted, k.na, sen semua la... tiket valid smpi 30.6 nih.. Jom arr...

Xpyhla g A Farmosa tuh...
Jom arr... jom arrr....

masni said...

huhuhu...jom laa trn kl. sementara org "dayak" nih ade kt kl nih...sementara mandi air bersih, sementara xgune generator...huhuhu.
br nk sedar ke betapa pentingnye sy dlm hidup akak..huh..dh jauh mcm nih br nk sdr..dlu bkn nk peluk2 slalu.hhahhaha..

masni said...

hahhahaha. gmbar2tuh semenye aku gemokkk!! gemok gile!!!xmau gemok mcm tuh dh!!!xcute..hihihi.

A.Z.N.E.E said...

sen:
dulu jemu dh peluk2 dgn mu..
tp skrg rindu la pulak...

mu dah kurus??
alamat lg kecik la kacang mu itu??
sudahla hangus... huhhuu....

sen said...

huhuu..dh bdn ko yg lagik kecik dr aku,kacang ko mcm ner lak?huhuhu...hangus n lagi lagi lagi kecikkkkkk aar gtuh.
=P. amatt ajor tulis nih.hahhaha.

p/s: berat i 41 je skrg,,dlu 47...

A.Z.N.E.E said...

woit..
mlm2 gini ahmatt pun ade ker???

sen said...

ahhahahah!mane ade!!

sen said...

aku tetap rindukan rutin harian kami bersama dari pagi hingga ke malam.. ketawa.. kutuk.. ketuk.. rajuk.. pujuk... kutuk.. ketawa.. bla..bla..

nk tambah>buli sen..buli sen...ko gelak..ko gelak...huhuhu

seme dh xde kan...seme dh len..sedih=(=( mmg dh len!!

sen said...

keje di sb..knal korang kt sb..ntahla..its really change my life..

A.Z.N.E.E said...

ku tetap rindukan rutin harian kami bersama dari pagi hingga ke malam.. ketawa.. kutuk.. ketuk.. rajuk.. pujuk... kutuk.. ketawa.. bla..bla..

nk tambah>buli sen..buli sen...ko gelak..ko gelak...huhuhu
-pandai la ko sen.. mmg rindu nk gelakkan mu.. kutuk mu..

keje di sb..knal korang kt sb..ntahla..its really change my life..-best kan berkenalan dgn ktorng.. dgn akak??? hehehehe..

sen said...

best apenye..disaster hidup aku kn buli..disaster hidup nk kn rindu2...

A.Z.N.E.E said...

hahahaha...

yg pasti mu pun merindui ktorng , kan?
tambah2 kat sn mane nk dpt kawan2 mcm ktorng nih??? hehehehe

masni said...

huhuhu...kwn kt sane len skit..mn pandai melucah mcm korang..hhahahha.=P. aku rindu lawak yg bangang smpai bole terburai isi perutt...

A.Z.N.E.E said...

hehehehe..
melucah itu yg penting...

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails