09 May 2009

Perak di keronyok politik

Malam tadi aku menonton klip video nih.. Huhuhu.. Ntah ape2 ntah aku tgk dorg ni beramuk.. Dah xde rase malu.. Sopan apetah lagi.. Sembur menyembur.. Walaupun dh xberhak berada di kerusi Speaker masih lagi xmau bangun.. Sebijik mcm budak prasekolah pun ade.. Berteleku kat kerusi tuh xmau bangun... Hahaha.. Gelak aku tengok.. Dah degil sangat.. Angkat bawak lari.. Sebijik gak mcm aku angkat anak murid aku yg special tuh... Apela nk jadi..

Perak kini ada 2 org MB, 2 org Speaker... Nampaknye mereka masih belum boleh menerima kenyataan.. Xkesah lagi hal maruah dan profesional.. Janji boleh buat hal dan hajat terbesar untuk mengadakan election lagi sekali.. Hum... Penatla nk mengundi lagi sekali.. Buang duit.. Buang masa.. Yg di Bukit Gantang aritu pun dh byk duit rakyat melayang.. dah mcm2 ancaman dan kerosakan berlaku.. langsung xamek ikhtibar..

Apelagi yg nk dipergadaikan.. Negara kita bukan mcm dulu2.. kena cari duit buat jalan raya, masuk elektrik n air kat kampung2.. nak bina sekolah.. nak sediakan mcm2 kemudahan.. sekarang pihak kerajaan cuma perlu maintainkan kemudahan sedia ada utk kesenangan rakyat.. tapi aku xrasa pun setahun ni kemajuan disalurkan pada rakyat.. tengoklah tadika diperjudikan menjadi dewan orang ramai.. tanah masih basah bekas dikorek utk pacakkan tiang "Dewan Orang Ramai".. Hahaha.. Lawak.. Omongan bodoh.. Nak kaburkan mata orang sekeliling.. Padehal tadika Kemas tuh dh berbelas tahun berfungsi kat situ... Toiii.. sangat memalukan... Sungguh busuk hati!!!

Malam tadi lagi sekali aku gelak mendengar statement Nizar dalam ucapannya.. Konon dh mcm2 kemajuan di tabur di bumi Perak.. Mane? Mane? Orang kampung aku dh bertahun2 tunggu grant tanah xdapat2 pun.. Orang C*** tue pulak yg dapat.. "Well.. I'm half Malay, half Chinese"... Siot je aku dengar... Walaupun aku sekampung dgn x-MB ni.. kami xfanatik pun nk menyokong perjuangan dia.. "Well..kami lebih perlukan perjuangan utk KAMI bukan untuk KAMU dan orang2 kamu.. " Hentikan ceramah sana sini menagih simpati rakyat.. Aku tengok banner pun naik meluat.. Bukan ceramah agama tajuknye.. tapi "Ceramah Persidangan DUN Negeri Perak".. digantung di depan masjid yea.. Depan umah aku jer.. Kalo ceramah agama, aku pun sokong...

Kalau Perak ni di bawah pemerintahan PAS aku xkesah lagi sbb orang sebangsa aku.. Tapi dgn adanya campur tangan orang yg pandai berdolak-dalih ni yg membuatkan kami xsenang duduk.. Tengok di Kedah! Kami xrisau pun.. Tapi di Perak, Selangor dan Penang lain.. Inilah susahnye kalo xdapat kemenangan majoriti 1/3.. Sangat malang sekali..

Lastly, inilah klip yg aku tgk..

p/s: Malunye aku dengar perkataan "Allahhu Akhbar" dialungkan dalam hal sebegini..
Aku rasa mcm nk selami je hati mereka sedalam-dalamnya.. Apa yg mereka fikirkan sebenarnye.. Peliknye xde le pulak kome kata "HARAM" sokong orang KAPIO yea..??

opss.. xle upload lak.. lenkali la.. aku nk blk umah mak mertua..
~|@ a.z.n.e.e @|~

2 comments:

zafi said...

hmmmm ini masalah org melayu...
dah ade depan mata pon tak nampak... percaya ngan dakyah2 kumpulan yg satu lagi...
Dah dapat biasiswa belajar oversea pon dok jadi "kepala" nak lawan Gov... tahlah... camna org melayu nak maju kalau jadi ikut telunjuk org lain... tepuk dada mata pejam lagik... sedih!

A.Z.N.E.E said...

Zafi:

hai, orang jauh.. hem.. nampaknye kemelut ni bukannnye melanda dlm negara je yea.. tapi di luar negara.. hum.. aku rasa kena buat mcm dr.M buat dulu.. Semua org kerajaan WAJIB sokong kerajaan.. n termasuk org2 yg dpt biasiswa kerajaan..

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails