29 May 2009

Chin Peng tidak diperlukan di sini

Pagi tadi sebelum ke sekolah aku sempat tgk tv... Paling menarik... Tentang latarbelakang Chin Peng... Chin Peng sebenarnye bukan warganegara Malaysia.. Dia adalah warganegara British.. Ini kerana dia telah dilahirkan di tanah penjajahan British.. Maka, sudah pasti tiada alasan yang kuat untuk mempertimbangkan kepulangan pembelot nombor 1 negara... sudah tentu sama sekali bukan dengan alasan keperimanusiaan...

Dia juga pernah membuat pemohonan sebagai warganegara Malaysia ataupun Tanah Melayu pada masa itu.. tetapi tidak diluluskan...

Kali ini, kebangkitan cerita Chin Peng pada hemah aku sebagai salah satu bukti bahawa mereka lebih mementingkan bangsa mereka sendiri... Walaupun PPP merupakan satu parti yang memberi sokongan kepada BN, namun dalam hal kepentingan bangsa.. Mereka rela mengetepikan parti yang disokong... Pada aku, blog itu ditulis oleh cucu cicit komunis sendiri.. Hanya mereka sahaja yang mengagung2kan perjuangan Komunis.. sedangkan kita sudah tahu tentang kekejaman mereka serta telah tertulis di dalam sejarah negara ini..

Apa lagi bukti yang hendak dicari... Terbukti satu persatu kepentingan diri yang mereka mahukan demi bangsa mereka sendiri.. Sedangkan kita orang Melayu lebih mementingkan parti.. rela mati demi parti bukan demi bangsa sendiri... Ada masanya kita perlu mementingkan parti, tapi dalam hal2 sebegini perlu kita dahulukan bangsa kita sendiri...

Antara bangsa dan negara.. Yang mana satu lebih penting??? Negara kita ada tanah, adat, budaya, bangsa dan orangnya sebagai akar... Tapi apa ada pada bangsa??? Sedarkah kita tanpa bangsa, negara kita tiada apa-apa... Cuba bayangkan negara kita yang berubah dari demokratik kepada republik... Cuba bayangkan nasib anak-anak sendiri??? Terbelakah mereka??? Silap2 mereka merempat di bumi sendiri... Kerana tiada lagi tanah, hak, budaya, bangsa dan negara untuk mereka kerana sudah disedekahkan kepada 'mereka' yang tidak sepatutnya...

Harus kita kaji sejarah dan kesilapan negara2 yang lain... Perlu kita lihat bagaimana kejatuhan orang Melayu Islam di Thailand... Mereka dahulu adalah golongan majoriti di sana... Tapi disebabkan ada golongan orang Siam yang berpura2 Islam yang memesong dan menebalikkan akidah dan fahaman mereka.. menyebabkan mereka sendiri jatuh dan merempat di bumi mereka sendiri.. Dari situlah bermulanya zaman kejatuhan Islam di Thailand.. Mahukah kita jadi seperti mereka...??? Lihat sahajalah, keadaan negara kita lebih kurang sama seperti mereka sekarang,kan...?? semuanya helah dan bertopeng...

Sudah tiba masanya, kita meletakkan kepala ego di belakang... Sudah tiba masanya kita menunjangkan bangsa sendiri di hadapan... Sudah sampai masanya kita meletakkan parti di sisi... Sedarlah... Hentikan semua ini demi anak-anak bangsa sendiri... Demi masa depan mereka bukan demi kepentingan kita sekarang...

p/s: Ada masanya kita perlu menyokong kerajaan selagi ianya tidak bertentangan dengan Islam... Walau ada ketikanya ada yang kita tidak bersetuju dengan sesuatu tindakan.. Tapi janganlah menidakkan segala2 kebaikan dan kebajikan yang telah ditabur...

~|@ a.z.n.e.e @|~

4 comments:

Anonymous said...

yup.. u r right

Mrs. Zuki said...

Ko mmg pandai berhujah.aku suke.semangat ini yg kita nak.

alfa juliet said...

blog ko dah mcm blog politik jonny...ekekeke...tapi apa yg ko ckp semuanya betul...aku sokong..

A.Z.N.E.E said...

any:
tq.. huhhuhu..

ili:
mekaseh. aku saje2 tulis sblm berangkat ke umah mertua jumaat mlm aritu.. sempat gak menulis sblm en.suami hon kete,.. hehehe.. dah tulis, lega....

azza:
aku sensaje2 jer tulis... saje share dgn korang apa yg terlintas kat otak ni... hem.. blog ni sesuaila utk luahan perasaan.. berkesan..

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails