19 February 2012

STICKY POST : Bantulah Faris

Sedih sangat tengok keadaan dia..
Rasanya aku tak cukup tabah untuk lihat semua ni depan mata...




Air mata aku murah sahaja mengalir bila baca dan tatap gambar2 ni...



 12 feb 2012-Ya Allah ya tuhanku, ko sembuhkanlah penyakit anakku Faris. 
Tabahkanlah aku sebagai mana tabahnya Faris menghadapi penyakitnya....

 13 hours ago..
Keadaan Faris semakin kritikal...

Ya Allah, Kuatkan lah hati.. Tenangkan lah hati.. Senangkan lah hati.. Kalau betul dia untuk ku, mempercepatkan segala urusan yang baik, sekiranya, dia bukan untukku, maka redhai lah hatiku dengan ketentuanmu. Aku tahu, Engkau akan berikan yang terbaik dalam hidupku ini. Ya Rabb, kau tenangkan lah hati.. Berikan ketenangan yang teramat kepada hati dan jiwa ini. Ya Allah, engkau maha mengetahui lagi maha penyayang. Engkau yang mengaturkan kehidupan hamba-hambamu ini. Engkau yang menentukannya. Aku memohon agar engkau mempercepatkan urusan yang baik jika itu yang terbaik untuk anakku. Jika tidak, aku Redha dengan ketentuanmu.



3 hours ago..
Pukul 4pm nanti, doktor akan buat 'chemo' utk kali ke-3. Doakan Faris cepat sembuh...


Faris cepat sembuh. Kak long rindu faris!...


Gambar2 ni semua dari fb bapa Faris...


Dan ini makluman yang disebarkan di FB..

Mohon sama2 mendoakan agar diringankan penderitaan anak kecil Shamrulismawi Abah BlackPearl yg khabarnya kritikal di SJMC..Semoga adik Faris Nur Daniel (6 thn) cepat sembuh.. sakit HLH (Hemophagocytic lymphohistiocytosis). Bil hospital telah menjangkau RM75,000 dan melebihi insurance coverage mereka. Memerlukan doa dan bantuan yang boleh kita sampaikan. InsyaAllah. MAYBANK ACC: 1140-1115-2218 (SHAMRULISMAWI ISMAIL)

Semoga dengan entry ini, serba sedikit dalam membantu meringankan beban Faris yang sedang sakit dan memerlukan bantuan.. serta sedikit bantuan kewangan dari kita yang masih dalam kesenangan ini dapat membantu meringankan beban yang terpaksa ditanggung demi melihat permata kesayangan kembali seperti sedia kala...

Marilah kita sama2 membantu apa yang terdaya.. Insyallah..




PESANAN PENTING:


Bagi anda yang sudah membantu.. Sila hantar kod STM di wall ini:



'STM' (AKRONIM PALING BERMAKNA KEPADA FARIS)






saya sudah STM.. anda bagaimana?
..sumbanglah seikhlasnya walaupun hanya RM1..

0 comments: