26 October 2011

statistik songketmoden.com

saje nk share..  statistik memang sangat penting... sebab kita bole manipulate data n buat mcm2 simulasi dan andaian.. atau kebarangkalian.. hehehe..


alamak ayat power dowh.. hehehe.. terasa mcm tengah belajo zaman muda2 dulu... tp memang best belajo macam2 ms degree dulu.. sebab kesannya sampai sekarang pakai samada secara sedar ataupun tidak... paling aku suke 'Desicion Science'.. memang best sebab belajo mcmne nk buat keputusan yang terbaik daripada beberapa pilihan yang ada... hehehe... 


apa2 pun terima kasihla kepada semua sifu2 yang pernah mencurahkan ilmu pada aku... memang sangat2 berguna... 


okla kita tengok statistik http://songketmoden.com/ last week... walaupun mungkin jumlahnya xde la memberangsangkan mcm website2 yang lain atau blog2 yang lain... tapi yang penting isi kandungannya dan kita bole berbuat sesuatu kan? so, we can think and start to improve..



tengok ye...

dalam masa seminggu lebih kurang 3026 pengunjung yang masuk website kami... yg ni kita ibaratkan customer yang keluar masuk kedai berulang kali... so, dalam ni kita ambil kontek business la yea... average pelanggan yg masuk kedai sehari adalah 432 orang.. ramai kan? bayangkan bukak kedai dari 10 pagi - 10 malam.. ada kemungkinan kurang sket la dari 432 orang yg masuk kedai .. tapi kira ramai la kan?

dari segi Unique Visitor pulak ada 545 orang iaitu orang yg sama masuk kedai kami dalam masa seminggu... memang rajin sungguh la mereka ni datang selalu ke kedai kami kan? terima kasih bebanyak... sangat2 kami hargai... bukan senang nk dapat jumlah yg besar mcmni...

dan ada banyak lagi data yg kita bole manipulate dari sini... jadi, sesiapa yg buat online biz pastikan anda pun ada statistik macam ni spy kita boleh berbuat sesuatu dan pasang stategi yea?

anyway, good luck semua..
sayang sayang korang...
selamat bercoti ya!


6 comments:

azhariahzuber said...

wow ramai tu jonny

yangyuyu said...

memang ramai, hebat..bangga ada member rajin bisnes mcm ko...u inspired me tau tak:P

maulana said...

lama ko x update yea..tiba2 kuar statistik.. terpanjat boboi..

a.z.n.e.e said...

azza:
hehehe.. aku pun x sangka sbnrnye.. dh lm x bukak nuffnang... bukak2 sekali tanjat boboi... hehehe

a.z.n.e.e said...

@yangyuyu:
tq1.. hehehe.. ko pun apa kurang nye.. tp sebab ko hibernate je skrg.. nnt start blk tau... hehehe

a.z.n.e.e said...

@maulana:
cian boboi tanjat yea.. sabo2... hehehe