11 May 2009

..Semalam..

Semalam aku n en.suami g kenduri kawen member di MMU, Faizal Jalal.. Huhuhu.. Ni pasangan tegap ni.. sorg Penguatkuasa sorg lagi ashkar.. hehehe...

So, we met dgn lg 2 org geng MMu dulu.. Pendi n Rahmat.. Pas hbs mkn2. ktorng g lepak lak umah Pendi.. Borak2 smbl mkn kerepek pisang dari Kuala Kangsar.. cedapnye..
Hem..

Dah berjumpa dgn kwn2 nih.. Mcm2la citer kuar... H1n1, keje, ekonomi, kawen2, awek, politik sume la... Mane xnye, dari zohor smpi asar baru ktorng sume blk.. itupun, dh hbs borak dlm umah,, sambung kat luar lak.. pastu smbg kat depan pintu kete lak.. Hahaha.. Xtaula.. Susah tul nk end up borak...

Tapi ade gakla topik yg aku tertarik time ktorng borak ni:...

1. Isu politik Perak mmg hangatzzzz... Ktorng xnk ngundi lagi sekali.. bazir duit.. Sbb nk rebut kuasa, kena buang rm5juta at least.. tp perak ni besar.. confirm kena kuar lg byk duit rakyat..

Moral of the story: Duit tue lbih baik wat amal jariah ker.. Bina masjid ker.. Bagi anak yatim makan ker.. Bina kampung2 ker... cadangan dari ktorng:
a.
Kuatkuasakan pekerja2 kerajaan sokong kerajaan semula.. Mcm Dr.M wat dulu.. Skrg baru aku faham nape dia wat mcmtu.. Atas ketegasan dia, atleast kita masih bersatu.. Ni akibat terlalu telus, habis kita terberolus (bolos).. Xboleh jadi mcmnih..

b. pekerja kerajaan yg krg 7thn berkhidmat, masuk BTN balik.. Basuh habis2,.. Sbb skrg dh terlalu byk golongan reformasi... Tanya semula: Yg bg korg duit gaji tue sape? Duit yg korg beli kete besar tuh? Yg beli umah selesa2 tuh? Ala.. Yg korg bg anak bini makan tuh.. Ala yg semalam beli piza tuh??? Alaa.. dh lupe ker?? oh... Melayu Mudah Lupe...

2. Rahmat said "Be somebody not Anybody".. Katanye itu Pengetua dia punye pesanan.. Sampai skrg dia pegang ayat tue.. I guess, itu sbbla dia boleh berjaya smpi jd PTD skrg.. Heheheh.. Aku salut kawan2 aku yg dh jd PTD.. hem.. Aku suke borak dgn dorg.. Santai jer, tp superb.. Heheheh... Mmg berhemahla.. Nmpk la perwatakan tu lain sket.. More profesional la..Oppss..

Moral of the story
: Kita kena ada prinsip hidup..

3. Rahmat ni single lagik.. Korek punye korek.. Rupenye dia ade problem dgn awek dia.. Aku mule2 pun xfaham kiasan2nye.. Tapi at last, aku dpt tangkap.. Yg awek dia dihasut oleh housemate dia supaya jgn ber'couple'.. Huhuhu.. Org itu berstatus 'andartu'.. Rahmat also said: "Susahla andartu nih.. dia hasut jgn couple.. mude lagi dh nk cr bf la.. baru kenal dh nk kuar2 la.. etc.." Kesian lak aku dgr.. Ade jugak rupenye org mcmni yea.. Aku frust pun, tp xdela smpi hasut sume org membenci lelaki atau terus berputus asa mati2..

Moral of the story :
Bukan semua lelaki sama.. Tapi pandai2la pilih pasangan.. jgn terjebak sudahla..

4. In additional.. Rahmat also also said" Susah2 sgt.. Aku amek ajela pompuan "in package".. Aku blur gak mule2... Pastu dia sambung "Senang.. dapat anak sume dh masuk universiti" Then, disambung oleh "Hahahahahaha" oleh semua orang...
Moral of the story:
Aku pun xpasti.. Ituke jalan penyelesaian terbaik??? Berkawen dgn JANDA beranak2 dewasa.. Atau dh mmg jd trend skrg??? Habisla anak2 dara... Korg dh ade pesaing baru skrg... Huhuhu...

5. Ktong ckp pasal ROKOK n GEMUK... Huhuhu.. Point utk para perokok.. Setiap batang rokok =rm0.50.. Boleh beli kueh seketul @ cekodok sebijik.. Lebih baik makan dr bakar duit.. Kan??

Moral of the story: Sbb xnk rokok, ganti dgn kueh.. Bila ingat rokok, telan kueh.. Bila ingat rokok, telan kueh.. Sebab itula badan jadi lg GEMUK... Hahahaha.. Ditujukan khas utk En.Suami jugak... dan para perokok lain.. (No wonder seluar dh naik dr 32 dh jd saiz 35.. Huhuhuhu..)

6. Orng2 bujang... Bile boring jer kuar... G shopping complex, cuci mata... Pastu makan, cuci mulut.. Pastu balik umah, cuci kaki, tido... No wonder boleh GEMUK jugak... Pastu aku berkata2 "Ko belilah kamera DSLR.. Ko jenjalan..Amek gmbr lombong ker, tasek ke, laut ker... Pastu, upload kat blog... Hahahaha..."

Moral of the story:
Mari kita beramai2 bukak blog masing2...




*as usual.. I'm the most cuttest person between others..

Hehehehe

~|@ a.z.n.e.e @|~

8 comments:

Anonymous said...

nizar menang!!!horayyy...

a.z.n.e.e said...

Anonymous:

I know already..
Tapi kami masih tidak berganjak... Kami teguh di sini..
Kami teguh di barisan yang sebenar..
Kami juga tidak melatah, memaki dan mehamun..
Kerna kami hormati keputusan mahkamah persekutuan..

Anonymous said...

nizar menang bole lah cakap mahkamah bersihkan namer dorang tapi kalo nizar kalah mesti cakap mahkamah tak adil la aper la..
tapi tak per kalah sekarang adalah untuk menang in the future..

a.z.n.e.e said...

2nd Anonymous:

kelakar kelakar.. cube kalo sultan menang, mesti cakap BN dh sogok mahkamah! huwahuwahuwa... dah boleh baca dah..

satu kerajaan nk bg TOL.. satu lagi nk bg TANAH!!! nak yg maner satu??? pilih pilih... xpercaya..?? let's wait n see..

sbb itula diusahakan jugak supaya Perak mengundi lagi sekali!!! Habisla...

Cikgu ILi said...

Err...aku cukup takut utk komen psl politik..

a.z.n.e.e said...

ili:
xde apela.. tukar2 pendapat ape salahnye..
lgpun kt atas ade topik lain sekali.. heheheh..

Cikgu ILi said...

Aku tak berani ok..aku tak nak gi ISA..haha..boleh masuk ISA lagi ka?

a.z.n.e.e said...

Ili:
sori lmbt update.. bz sket arini..
hohoho.. boleh masuk ISA ka?
kat luar sn lg byk yg lantang berkata2.. yg aku ckp xsmpi 10% pun.. ringan2 aje.. berdasarkan pengetahuan aku yg cetek ni jer... huhuhu...