15 May 2009

Email Attachment

Renungan Untuk Bangsa MELAYU: tak kira PAS, KeADILan atau UMNO
>>
>>Rencana di bawah adalah diterbitkan oleh sebuah majalah di
>> London . Penuntut Melayu yang ada di sana merasakan sangat
>>bertanggungjawab untuk sebarkan ke tanah air. Rencana tersebut
>>telah dialihbahasakan ke dalam Bahasa Melayu .


>>
>>
TAJUK: 'BERSATULAH KAUM CINA'


Kita semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita; samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina
Taiwan dan Cina Malaysia . Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia,kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-caraperjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiadapilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orangMelayu. Tetapi kita sedar dibidang perniagaan dan perindustrian,orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina)sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu.

Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidangpekerjaan tersebut. Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik. Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah.

Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata ataskebolehan. Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar,
Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada
penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja. Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sana tiada mempunyai suara lagi dan mereka
akan tetap menemui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau
Pinang untuk memecah-belahkan orang-orang Melayu di sana . Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian. Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang , tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh , Kuala Lumpur , Seremban, Melaka, Johor Bahru dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, Kota Bharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita
akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia. Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas. Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka.

Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya. Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk
mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku.

Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan. Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah
bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarnya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka.
Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang Ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu, kita berjaya memecah-belahkan Dato' Sri Dr. Mahathir Mohamed dengan Dato' Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak.

Apabila British meninggalkan Malaysia , pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka adalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar. Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah
menguntungkan orang-orang Cina. Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dan semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sector kerajaan Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ. Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita.

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa
tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis. Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu
menguasai
Malaysia .

Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata. Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan
Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernah ingat harga buah Kurma diturunkan menjelang Hari Raya.

Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan
sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya. Di sebaliknya, apabila mereka hendak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan akan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknyaorang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing. Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada
orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong , Taiwan , Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor Swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran. Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi.

Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan
kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam
tujuan asal mereka. Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan.

Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh. Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini. Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka.

Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan. Pada masa yang sama juga kita mesti
perkuatkan dan mengapi-apikan risauan kesangsian orang-orang Melayu
terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak
akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.


Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka
kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Oleh Dr. Ng. Seng


PERHATIKAN SIKAP MEREKA DI TAHAP INSTITUSI TINGGI, MANIS BICARA TAPI...JIKA ANDA TIDAK PERCAYA, SAYA CABAR ANDA SIASAT KEBENARAN FAKTA YG DINYATAKAN DI ATAS. KITA JUAL BANGSA MELAYU...

Thank you

p/s: maafla.. post masih berkisar politik... Kami di Yahoo Group masih bergelut secara online.. Susah nk diperkatakan... Kekecewaan yg ada.. Tambahan pada sikap orang Melayu itu sendiri... Walaupun, pemimpin BN dikatakan byk melakukan kesilapan, perlukah kita berpaling tadah n menjadi penggalak kepada kemusnahan bangsa sendiri.. Fikir2kan lah...

Yang nyatanya, walaupun artikel ni dh lama.. Tapi skrg kita sudah nampakkan kesannya... Boleh dikatakan misi mereka telah berjaya...

Kalo zaman tok janggut.. tok janggut mmg sgt kebal..
tapi org melayu jugak yg bocorkan rahsia pd org puteh mcmner nk bunuh tok janggut..
mahu ke kita jadi melayu yg sebegitu??? Tepuk dada tanya selera..

6 comments:

ILi Izyani said...

Aku rasa dah lama kan email ni?
Aku dah pernah baca a few years back..dan aku masih ingat lagi apa yg aku baca.Aku tak sanggup nak baca lagi...sebab aku sedih..

A.Z.N.E.E said...

Ili:

yup.. Betul.. dah lama..
Tapi bile baca balik... mmg sume tue dah berlaku skrg, kan?
apa yg dorg nk mmg dh tercapai...
mmg org kiter dh berpecah belah..
sangat menyedihkan..
sepatutnya, kita bersatu semula atas kesedaran yg ada...

ILi Izyani said...

Mmg itu la matlamatnya..aku rasa sangat kerdil sebab aku tak boleh stop semua ni..terus terang aku benci dgn apa yg dh jd kat negeri kita sekarang..aku telah bahagia..tapi sekejap je nampaknya.

A.Z.N.E.E said...

Kita doa smaa2 la semua ini akan berakhir dan menjd lebih baik...
Amin..

ghazalihariri said...

hi Jonny...
baru berkesempatan nak tulih comment kat ur blog nih.....hehehehe....
ahah, bercerita tentang email attachment nih, aku tak rasa org cina yg tulis email ni....
aku rasa email ni di tulis oleh org melayu sendiri utk menyatupadukan org melayu ...itu je....
kalao la ada org cina yg berani tulis satu artikel yg berbaur perkauman macam ni, for sure dah UMNO akan bertindak demi bangsa melayu itu sendiri .....
kita ada ramai pejuang2 melayu macam Datuk Ahmad Ismail, ketua umno bukit bendera, yg takkan duduk diam bila baca arikel nih...
kompom penulis artikel ni, iaitu Dr Ng Seng ni kena sumbat masuk ISA punya...for sure punya lah.....

ntah Dr Ng Seng ni wujud ke tak?

hehehehehehe.....
camna la hang bole termakan dengan artikel nih?

anyway, thats just aku punya oppinion....
kalao hang terasa hati, aku mintak maaf lah.
by the way, nice+cute blog la Jonny..
:)


ghazalihariri

A.Z.N.E.E said...

ghazalihariri:

Thnax coz singgah ke blog aku... Your fp puncun gak...

1.This email attachment dh lama.. Dah bertahun ditulis... Tapi kita boleh kaji balik, kan? Kebenaran kata2 email ni.. Bukan harini ianya ditulis... Tapi jelas kan matlamat dorg dah tercapai..

2. If email ni ditulis oleh orang melayu atas tujuan menyatukan org melayu.. aku rs itu satu niat yg harus dipuji.. Memang betul kita perlu bersatu... Xkira parti apa2 pun demi negara bangsa sendiri, kan?

3. Selain email ni, ade byk lg kan artikel lain yg dikeluarkan dan telah dikaji.. tapi aku rasa kerajaan xpernah berniat unk menghuru-harakan penduduk dia sendiri.. mgkn dh ade tindakan yg dibuat tp diluar pengetahuan umum.. xsemua info dan maklumat yg dpt dihebahkan.. tp kdg2 kita selalu tersalah nilai atas tindakan yg dibuat.. pelbagai andaian dan rumours yg dikeluarkan.. dan byk jugak info yg dipesongkan?? jadi, agaknye apa tindakan yg terbaik utk semua??
diam atau dihebahkan???

Aku xsure bercakap atas awang-awangan.. aku lebih suke yg berfakta.. aku xsuke rumours.. tp kdg2 kena dgr jgk rumours utk tahu kepastian sebenar..

Featured Images

Image1 Image2 Image3 Image4 Image5 Image6 Image7
Related Posts with Thumbnails